رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: مرکز درمان ناباروری بیمارستان «عسلیان» در مرکز این استان در حال تجهیز بوده و به زودی راه‌اندازی می‌شود.

 بهرام دلفان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی لرستان، اظهار داشت: مرکز درمان ناباروری بیمارستان «عسلیان» در حال تجهیز است و به زودی راه‌اندازی می‌شود.

او گفت: در راستای اجرای قوانین جوانی جمعیت در کل کشور نیازمند تأمین منابع مالی هستیم و استان لرستان نیز از این قاعده مستثنی نیست، تاکنون در این راستا منابع مالی تعیین نشده است و امیدواریم به زودی این مشکل برطرف شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، افزود: پیگیر هستیم که اعتبارات مورد نیاز را در این حوزه تأمین کنیم، اما در کنار این امر اقدامات دیگری نیز باید انجام شود.

او بیان کرد: مرکز درمان ناباروری بیمارستان «عسلیان» در حال تجهیز است و به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر جمع‌آوری آمار و اطلاعات مربوط به کاهش و افزایش جمعیت، عنوان کرد: در این راستا می‌توان از ظرفیت اعضای هیئت علمی که علاقه‌مند به امور جوانی جمعیت هستند استفاده کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، افزود: می‌توان در این راستا به عضو هیئت علمی مأموریت داد که برای تحقق و پژوهش و جمع‌آوری اطلاعات و داده‌ها اقدامات لازم را انجام دهد که این امر می‌تواند کمک بزرگی در زمینه شناسایی عوامل ناباروری و سقط غیرعمدی باشد.

دلفان گفت: همچنین این امر سبب می‌شود که عوامل مشوق فرزندآوری و ازدواج مشخص شوند و از آن‌ها در راستای تحقق اهداف جوانی جمعیت استفاده کرد.

برچسب ها: ناباروری ، طرح ، افتتاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.