مجموعه فرهنگی، مذهبی و اقامتی سیدالشهدای مقاومت با حضور امام جمعه کرمان، استاندار، فرمانده سپاه ثارالله و جمعی از مدیران و مسئولان کلنگ‌زنی شد.

 مجموعه فرهنگی، مذهبی و اقامتی سیدالشهدای مقاومت در زمینی به مساحت ۳ هکتار و در پنج بخش یادمان‌محور، اقامتی، حمایتی، فرهنگی و خدماتی در بزرگراه ابومهدی المهندس راه‌اندازی خواهد شد تا میزبانی پایتخت مقاومت جهان اسلام از میهمانان و زائران سیدالشهدای جبهه مقاومت حاج قاسم سلیمانی به بهترین شکل انجام گیرد.

این مراسم صبح امروز چهارشنبه ۳۱ خرداد با حضور نماینده، ولی فقیه در استان، استاندار کرمان، فرمانده سپاه ثارالله، دادستان کرمان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شهردار و اعضای شورای شهر کرمان و جمعی از مدیران برگزار شد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان به آیات قرآن کریم اشاره داشت و گفت: وعده خداوند است که انسان‌های اهل ایمان در قلوب مردم جای خواهند گرفت و محبوب دل‌های مردم خواهند شد و شهید حاج قاسم سلیمانی از مصادیق این آیه است.

اوافزود: غالب لقب‌هایی که به شهید حاج قاسم سلیمانی داده شد از دل مردم جوشید است، در حرکت عملی تشییع تاریخی و ماندگار پیکر شهید سلیمانی سند "سردار دلها" امضا شد.

امام جمعه کرمان ادامه داد: میزبانی کرمان از خیل عظیم عاشقان و محبان شهید سلیمانی ایجاب می‌کند که زیرساخت‌های کافی فراهم شود.

او همچنین ساخت اردوگاه دانش‌آموزی شهید سلیمانی در کرمان را توسط سپاه از دیگر برنامه‌ها برای افزایش ظرفیت زیرساخت استان برشمرد. 

حجت‌الاسلام اصغر عسکری رئیس هیات امنای "هیات رهروان حاج قاسم" گفت: کلید کار از مهر ۱۴۰۰ کلید خورده است و با واگذاری زمین از سوی شهرداری، مجموعه‌ای در خور شأن سردار سلیمانی در پایتخت مقاومت جهان اسلام ساخته شود.

او افزود: از ۸۰ کشور برای زیارت مزار سردار دل‌ها به کرمان می‌آیند که مکان مناسبی برای میزبانی و اقامت از این هیات‌های زائر نیاز است.

حجت‌الاسلام عسکری گفت: میدان و مدار کار شهید سلیمانی، جهان اسلام بود، سردار سلیمانی از امت اسلامی است که به هیچ گروه، حزب و جریانی وابسته نبود.

به گفته شهردار کرمان، ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد احداث مجموعه فرهنگی، مذهبی و اقامتی سیدالشهدای مقاومت شده است.

این مجموعه شامل بخش‌های یادمان، اقامت مهمانان داخلی و خارجی، بخش حمایتی شامل بهداشتی و درمانی، ورزشی و سالن‌های چند منظوره، بخش فرهنگی شامل سالن همایش، حسینیه، فرهنگسرا، کتابخانه، سینمای روباز و بخش خدماتی شامل اداری، آشپزخانه، رستوران، مهدکودک، انبار و ... خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار