۷ متهم که با صدرو حواله های صوری، آردهای یارانه ای را در بازار آزاد توزیع می کردند دستگیر و دو مدیر نیز احضار شدند.

کریمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: ۱۵ هزار کیسه آرد معادل ۶۰۰ تن در مازندران از مدار توزیع قانونی خارج شده بود

او با بیان اینکه متهمان در این پرونده حواله‌های صوری برای فروش آرد‌های یارانه‌ای در بازار آزاد صادر می‌کردند، افزود:در جریان این پرونده ۷ متهم که حواله صوری صادر کرده بودند بازداشت و دو مدیر نیز به دلیل اهمال و عدم نظارت احضار شدند.

کریمی ادامه داد: مدیران احضار شده نظارت کافی نداشتند و  در دستگاه قضا در این ارتباط بایدتوضیح دهند که پس از تفهیم اتهام رای لازم صادر می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که در سفر رئیس قوه قضاییه به مازندران مطرح شده بود موضوع نهاده‌های دامی انبار شده در بنادر استان بود تشریفات قانونی برای ترخیص ذرت‌ها در بندر‌های امیرآباد و نوشهر در حال انجام است.

کریمی با بیان اینکه هیچ ذرت آلوده‌ای در مازندران توزیع نشد، گفت: گواهی استاندارد نشان می‌دهد ذرت‌های انبار شده در گمرگ بندر نوشهر از همان ابتدا آلوده بوده است و چنانچه صلاحیت شرکت‌های تولید الکل برای ما محرز شود به آنان واگذار می‌شود.

ارجاع پرونده شهردار سابق ساری به تهران
دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران در پاسخ به سوالی در خصوص تعیین تکلیف پرونده شهردار و اعضای سابق شورای شهر برخی شهر‌های استان گفت: پرونده شهردار سابق ساری به دادگستری اداره کل استان تهران ارجاع شد و این پرونده در حوزه دادگستری مازندران نیست.

کریمی، به موضوع پسماند استان اشاره کرد و افزود: مشکل مدیریت پسماند در استان بسیار جدی است و دادگستری در برخورد و مقابله با مدیرانی که به وظایف قانونی خود در این حوزه عمل نکنند برخورد می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران  با بیان اینکه در ارتباط با دپوی زباله در منطقه انجیل‌سی بابل برای شهرداری این شهر ضرب‌العجل تعیین شده است، افزود: در برخی مواقع دستگاه اجرایی با کمبود اعتبارات مواجه هستند، اما قصور مدیران را نمی‌پذیریم.

او ادامه داد: ۵ هزار و ۳۰۰ هکتار زمین ملی و منابع طبیعی استان پارسال از دست متصرفان آزاد و به بیت‌المال بازگردانده شد.

یکم تا هفتم تیر ماه گرامیداشت هفته قوه قضاییه است که شعار امسال برای مردم در راه عدالت نامگذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار