مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: میزان مبادلات تجاری استان در ۲ ماهه سال جاری ۶۷۹ هزار تن به ارزش ۸۲۸ میلیون دلار بوده است.

بختیار خلیقی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان عصر امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات و ساماندهی مبادلات مرزی کردستان با اشاره به اینکه حجم مبادلات تجاری استان در سال گذشته پنج میلیارد و ۶۸۲ میلیون دلار بود، گفت: میزان مبادلات تجاری استان در سال گذشته نسبت به مدت مشابه در سال ماقبل آن از لحاظ ارزشی ۲۷ درصد و از نظر وزنی ۲۲ درصد کاهش یافت.

او اظهار کرد: میزان مبادلات تجاری استان در ۲ ماهه سال جاری ۶۷۹ هزار تن به ۸۲۸ میلیون دلار بوده است، افزود: در این مدت هم میزان مبادلات تجاری انجام شده در استان نسبت به ۲ ماهه نخست سال گذشته از لحاظ ارزشی ۱۸ درصد و از نظر وزنی ۲۰ درصد کاهش پیدا کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان در ارتباط با مرز سیرانبند بانه، افزود: سال ۱۳۹۸ سیرانبند به عنوان مرز رسمی اعلام شد، ولی متاسفانه توسط طرف عراقی هنوز نهادینه نشده است و یکی از مطالبات مسئولان استان در سفر به سلیمانیه همین موضوع بود.

خلیقی ادامه داد: در حال حاضر تنها بازارچه مرزی فعال و رسمی استان سیرانبند است که وزارت کشور مسئول ایجاد زیرساخت‌ها و تامین اعتبار مورد نیاز آن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.