مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۳۰ کیلومتر از شبکه‌های فاضلاب اصفهان نیازمند تسریع در بازسازی است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه  از عمر شبکه‌های بتنی فاضلاب کلان‌شهر اصفهان بیش از ۵۵ سال گذشته است و ۳۰ کیلومتر از شبکه‌های فاضلاب اصفهان نیازمند تسریع در بازسازی است.

منصور شیشه فروش افزود: بر اساس آمارها، با خوردگی و فرسودگی این شبکه‌ها از چهار سال گذشته تاکنون شاهد حوادث بی‌شماری در این بخش هستیم.

او گفت: بیش از ۳۰ مورد شکستگی خطوط شبکه فاضلاب در مناطق خمینی‌شهر، شاهین‌شهر، خوراسگان و شهر اصفهان به‌ویژه در خیابان‌های نظر و آپادانا و به‌تازگی در اتوبان شهید آقابابایی، پل غدیر ایجاد شده است.

شیشه فروش افزود: گاهی اوقات لوله‌های فاضلاب با سایز‌های مختلف تهدید جدی برای اصفهان است، بنابراین بر اساس مطالعات در مرحله نخست ۳۰۰ کیلومتر از این شبکه‌ها فرسوده شناسایی شد که از این میزان ۳۰ کیلومتر نیازمند تسریع در بازسازی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: سال‌های گذشته ۱۰ کیلومتر از فرسودگی شبکه‌های فاضلاب اصفهان بازسازی شد، اما لازم است این ۳۰۰ کیلومتر و ۳۰ کیلومتر خطرآفرین به‌صورت ویژه مورد بازسازی و اصلاح قرار گیرد.

شیشه‌فروش بازسازی و مرمت شبکه‌های فاضلاب خیابان‌ها و معابر در شهر شاهین‌شهر، خمینی‌شهر، درچه و اصفهان را برای پیشگیری و کنترل وقوع حوادث بسیار مهم دانست و گفت: برای عملیات بازسازی این شبکه‌ها در مرحله نخست حدود سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا بخش‌های اولویت‌دار اصلاح شود.

او افزود: مقرر شده است اسکن لایه‌های زیرین جاده‌ها و معابر، بررسی وضعیت فرسودگی شبکه آب پیش از وقوع حوادث و پایش دستگاه‌ها فعال برای بررسی خوردگی و فرسودگی شبکه‌ها در شرکت آب و فاضلاب با توجه به اهمیت موضوع و پیشگیری و کنترل حوادث اجرا شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار