۱۰ پروژه هوشمند سازی خدمات شهرداری قزوین با اعتبار ۱۲۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان رونمایی شد.

 

 ۱۰ پروژه هوشمند سازی خدمات شهرداری قزوین با اعتبار ۱۲۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان امروز با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران رونمایی شد.

مهدی صباغی شهردار قزوین در این مراسم گفت: شهر هوشمند به شهری گفته می‌شود که بتواند خدمات، امکانات یا تجهیزاتی را به صورت مدیریت هوشمند و تجهیز محور در اختیار داشته و مدیریت کند.

صباغی با تاکید بر اینکه در دوره جدید مدیریت شهری هوشمندسازی با جدیت بیشتری پیگیری شد، افزود: توسعه خدمات الکترونیک در راستای بهینه سازی شهر، سرعت بخشیدن و تسهیلگری در ارائه خدمات مورد توجه قرار دارد.

استفاده از پهپاد‌ها در حوزه خدمات مدیریت شهری قزوین

شهردار قزوین اظهار کرد: یکی از پروژه‌هایی که در راستای هوشمندسازی صورت گرفت، استفاده از پهپادهاست که برای اولین بار در سطح کشور اجرایی می‌شود و در حوزه‌های آتش‌نشانی و پایش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صباغی تصریح کرد: هم اکنون سه هزار و ۵۰۰ تاکسی فعال در قزوین وجود دارد که امکان پرداخت الکترونیک در این خودرو‌ها فراهم شده و نیازی به پرداخت پول نقدی در آن‌ها نیست.

شهردار قزوین از بهره برداری پهپاد‌های آتش نشانی قزوین در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با پیشرفت سریع جوامع و رشد فن آوری‌های اطلاعاتی، مباحث جدیدی در حوزه شهرداری‌ها مطرح شده و آن‌ها ناگزیرند خود را با دانش و فناوری روز به منظور خدمات رسانی بهتر به شهروندان تطبیق دهند.

وی افزود: اپلیکیشن قزوین من، کیف پول شهروندی، ارائه خدمات از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، نسخه همراه ۱۳۷ شهروندی، اجرای پروژه‌های راه اندازی شبکه اینترنت پر سرعت خانگی، شهروند سپاری، اپلیکیشن تفکیک زباله از مبدأ، رونمایی از بی سیم‌های نسل جدید ایرانسل از جمله طرح‌های فناوری شهرداری قزوین به شمار می‌رود.

آمار استفاده شهروندان از فناوری‌های حوزه خدمات شهری کم است

محسن حق‌شناس نایب رئیس شورای شهر قزوین نیز در این مراسم با تاکید بر فرهنگسازی شهر هوشمند در جامعه، گفت: هوشمندسازی و فناوری برای شورای ششم از اهمیت بالایی برخوردار است و در این راستا تکلیف شهرداری این بود که ۱۰۰ درصد بودجه ردیف هوشمندسازی باید محقق شود.

حق‌شناس افزود: امروز شاهد تحقق بخشی از افقی هستیم که شهرداری مکلف به انجام آن بود.

وی اظهار کرد: هر چقدر در حوزه فناوری کار شود باز هم امکان توسعه آن وجود دارد چرا که استفاده از این حوزه سرعت، دقت و صحت کار‌ها را افزایش داده و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

حق شناس با بیان اینکه آمار استفاده از فناوری‌های حوزه خدمات شهری کم است، ادامه داد: در حوزه فناوری با عدم پذیرش مردم مواجه هستیم که این یک چالش است و مثلا آمار استفاده مردم از اپلیکیشن‌ها کم است، از این رو لازم است تا در این رابطه چاره اندیشی شود.

در پایان این مراسم تمبر قزوین من هم رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.