کنفدراسیون بین المللی ماماها،هر سه سال یکبار برگزار می‌شود.

 فرزانه گلبنی، عضو هیات علمی دفتر طب ایرانی و مکمل عضو انجمن علمی مامایی ایران گفت: کنفدراسیون بین المللی ماما‌ها مهمترین رویداد علمی بین المللی مامایی در دنیا است که هر سه سال یکبار با حضور اعضای ICM از ۱۳۷ کشور دنیا برگزار  شده و در آن برترین مقالات علمی و کار‌های تحقیقاتی معرفی می‌شوند.

عضو کنفدراسیون بین المللی ماما‌ها افزود: کشور ما به دلیل توانایی بالای علمی و قدمت رشته مامایی سال‌ها است که عضو این کنفدراسیون است و حضور نماینده ایران در این نشست در بخش آموزش و بازنگری کریکلوم بین المللی رشته مامایی و همچنین گنجاندن مباحث مرتبط با تاریخ طب ایرانی و مکمل میتواند فرصتی مغتنم باشد تا ما توانمندی هایمان را در بحث مراقبت و طبابت در کوریکولوم استاندارد ICM این رشته بگنجانیم.

مدرس بین المللی ICM اظهار داشت: در جلسات کمیته‌های تخصصی که در اندونزی برگزار شد قرار شد اینجانب به همراه و دکتر مسرت از پاکستان مواردی را که نیاز به تغییر دارد اصلاح کنیم و در بحث آموزش با یکدیگر همکاری داشته باشیم و جلساتی برای برنامه عملیاتی این موضوع داشته باشیم.

وی در پایان گفت: شرکت در این کنگره فرصت مغتنمی برای کشور ما بود و افتخار داشتم که پرچم ایران را به عنوان نماینده کشورمان در رژه پرچم کشور‌های دنیا به اهتزاز درآورم تا قدرت علمی این رشته را در کشور ایران به جهان نشان دهیم.

گفتنی است که فرزانه گلبنی و  مسرت از پاکستان دو نماینده منتخب علمی آموزش منطقه مدیترانه هستند که از طرف ژنو برای عضویت در این کنگره معرفی شدند. همچنین دکتر فرزانه گلبنی از سال ۲۰۲۱ به عنوان مدرس بین المللی ICM در منطقه مدیترانه توسط ریاست ICM معرفی شد.

برچسب ها: مامائی ، ماما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار