معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی گفت: در دنیایی که مدعی بحث حقوق بشر و حمایت از اتباع و مهاجرین خارجی است از نهادهای امدادرسان بین‌المللی می خواهیم به وظایف و تعهدات قانونی خود در قبال اتباع خارجی مقیم این استان عمل کنند.

سید هادی طباطبایی روز سه‌شنبه در همایش روز جهانی مهاجرت در مشهد گفت: این نهاد‌ها باید در کنار ایران به میدان بیایند و به وظیفه خود در این زمینه عمل کنند.

وی ادامه داد:ایران طی چهار دهه گذشته با وجود اعمال تحریم‌های ظالمانه میزبان اتباع افغانستانی بوده است، اما اگر این نقش را انجام نمی‌داد این اتباع به سایر کشور‌ها وارد می‌شدند و مشکلاتی در دیگر نقاط جهان ایجاد می‌شد.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: به دنبال حفظ برادری با همسایگان افغانستانی هستیم و خدمات خود را در چارچوب کرامت اسلامی و برادری ارایه می‌دهیم

طباطبایی افزود: بناست با تاسیس سازمان ملی مهاجرت مشکلات موجود رفع و امور اتباع خارجی در قالب یک کد شناسایی معتبر و هوشمند در قالب این سازمان مدیریت شود.

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: برای ارایه خدمت صادقانه به اتباع خارجی مقیم استان به آمار واطلاعات درست نیاز داریم و ارائه این خدمات نیز باید از یک درگاه و با یک شناسه واحد انجام شود.

حسین شرافتی راد افزود: تکریم ارباب رجوع و مهاجران خارجی و زدودن کاغدبازی اداری در دولت سیزدهم به عنوان یک شاخصه مورد تاکید است و بی نظمی و بی انظباطی در خدمت رسانی به اتباع افغان و عراقی در استان پذیرفتنی نیست.

وی به موضوع صدور کارت شناسایی واحد برای اتباع خارجی اشاره و اظهار کرد: متاسفاته شاهدیم در جیب هر تبعه خارجی یک کارت برای انجام امور اداری است، اما الان در دولت سیزدهم کاری یک دست و هماهنگ برای حکمرانی هوشمند در این زمینه درحال اجراست.

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: با ایجاد شناسه واحد هم جمهوری اسلامی در خدمت رسانی، منظم عمل خواهد کرد و هم سازمان‌های بین‌المللی امداد رسان نیز نقش خود را در قبال اتباع خارجی می‌توانند اجرا کنند.

شرافتی راد افزود: بعد از تهران خراسان رضوی بیشترین تعداد مهاجر و پناهنده خارجی را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آریا
۲۳:۱۹ ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
مردم ایران بخصوص مشهد تا کی باید حضور این آوارگان مزاحم افغان را تحمل کند شصت درصد امکانات شهر مشهد را افغان ها تصاحب کردند حضور سه میلیون آواره افغان در خراسان بخصوص مشهد فاجعه بار است علت اصلی گرانی اجاره‌بها در مشهد افغان ها هستند
آخرین اخبار