معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا از آغاز طرح عملیاتی پلیس سایبری کشور علیه تارنما‌های فضای مجازی با موضوعات همسریابی خبر داد.

سرهنگ رامین پاشایی معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا با اشاره به آغاز طرح عملیاتی پلیس سایبری کشور علیه صفحات و تارنما‌های فضای مجازی با موضوعات همسریابی در بیش از ۴۰ کارگروه ویژه در پلیس فتا فراجا اظهار داشت: با توجه به رصد فضای مجازی و شکوائیه قضائی واصله به پلیس فتا مشخص شد فعالیت مجرمانه صفحات و کانال‌هایی در فضای مجازی با موضوع همسریابی همچنان قربانی می‌گیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: همه روزه تعدادی از افراد که به هر دلیلی فریب این ترفند مجرمانه را خورده‌اند با در دست داشتن شکوائیه قضائی به پلیس فتا مراجعه می‌کنند این در حالی است که بار‌ها هشدار‌های لازم در خصوص اینگونه فعالیت‌های کلاهبردارانه و توجیهات آموزشی در رسانه‌های گروهی توسط این پلیس به شهروندان ارائه شده است.

وی تصریح کرد: صرفاً تعداد محدودی سایت دارای مجوز رسمی از وزارت آموزش و جوانان که در امر بهسان‌گزینی و ارائه خدمات مشاوره‌ای به داوطلبان و متقاضیان در امر ازدواج فعالیت می‌کنند، دارای اعتبار هستند و سایر تارنما‌های موجود در این حوزه فاقد وجاهت قانونی بوده و بعضاً با سوءاستفاده از نام اشخاص حقیقی، حقوقی و سازمان‌های مؤثر در امر ازدواج از افراد کلاهبرداری می‌کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا افزود: در راستای اجرای طرح‌های عملیاتی پلیس فتا در خصوص پاک سازی فضای سایبر تاکنون بیش از ۲۰۰ تارنما با موارد مجرمانه مشابه مورد شناسایی قرار گرفته و اقدام قضائی علیه متخلفان و مجرمان در حال پیگیری و اجرا است.

پاشایی گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضائی مشخص شد شگرد کلاهبرداران فعال در این حوزه بسیار پیچیده بوده و پس از برقراری ارتباط عاطفی با متقاضیان و جلب اعتماد آنان با به‌دست آوردن سایر اطلاعات شخصی و خانوادگی و در اختیار قرار گرفتن فیلم و تصاویر خصوصی از فریب خوردگان با تهدید از قربانیان اخاذی می‌کنند.

این مقام سایبری با تاکید بر اینکه عموم مردم از ورود به این صفحات، کانال‌ها و همچنین اعتماد به افراد ناشناس اکیداً خودداری کنند، به شهروندان توصیه کرد: در صورت مواجهه با موارد کلاهبرداری، دریافت پیغام‌های تهدیدآمیز و اخاذی مجرمان بلافاصله با مراجعه به دادسرا یا مراکز انتظامی پلیس فتا در سراسر کشور پیگیر موارد مطروحه باشند و به هیچ عنوان به خواسته‌های تهدیدکنندگان توجه نکنند.

برچسب ها: همسریابی ، پلیس فتا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دردسر تازه
۲۰:۵۵ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
آقایون گرامی این اینستاگرام را از بیخ و بن نابود کنید و هرکسی هم سمتش رفت مجازاتش کنید.. بخدا تمام معظل و بدبختی ما از این اینستاگرام هستش..
هر روش غلط و نادرست و افکار زشت و ترویج بی بند وباری از این اینستاگرام هستش..
بعضی ها میگن محل تبلیغ و کاسبیمون هست همش حرفه، خب تو پلتفرمهای ایرانی داخلی تبلیغ کن، مگه قراره یارو امریکایی بیاد ازت خرید کنه؟؟
آخه زن و دختر سالم بدن و هیکل خودش رو در اینستاگرام در معرض عموم قرار بده این اوج بدبختی و حقارت نیست؟؟؟
قمه کشی و تاتو و خالکوبی رو بدن مردا هم شد راه نون درآوردن یا خودنمایی و بدن نمایی جلو نا اهلهاش؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
بهترین کار در مورد اخاذی سریعا پلیس را در جریان قرار بدید تا راه گشای مشکل باشند درود به همه بچه های انظامی کشور که حافظان امنیت ما هستند
Iran (Islamic Republic of)
Hossein
۱۹:۳۴ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
اینو دیگه کجای دلم بزارم...خدااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
با سلام خیلی از سایت های همسر یابی تبدیل شده به بستر دوست یابی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
پلیس فتا هم مشقیه.
من بهشون زنگ زدم گفتم فلان شرکت داره کلاه برداری میکنه، بدون اینکه اسم شرکت رو بخواد و نشانی چیزی ازم بگیره که از دیگران کلاه برداری نشه، جواب میده که اینا همش کلاه برداریه. خب من خودم میدونم کلاه برداریه! حداقل بپرس اسم و نشانیش چیه که بری جلوشو بگیری نه اینکه جواب سر بالا بدی!
یک باره دیگه هم در مورد فروش سوالات کنکور و تقلب در کنکور گزارش ارسال کردم که اصلا هیچ جوابی ندادن.
اصلا مسئول نیستن فقط اسمش پلیس فتا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
خودتون یه پلتفرم مطمئن بذاریدازدواج را ساماندهی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
کی الان تو این تورم‌میره دنبال همسر
آخرین اخبار