سخنگوی سازمان امور مالیاتی با تأکید بر اینکه مودیان مالیاتی باید در فرصت قانونی به تکالیف خود عمل کنند، گفت: برای تمدید مهلت اظهارنامه‌های مالیاتی نیاز به مصوبه قانونی از مراجع ذی‌صلاح وجود دارد.

مهدی موحدی بکنظر سخنگوی سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه ۳۱ خرداد ماه، آخرین مهلت قانونی ارائه اظهارنامه یا تکمیل فرم تبصره ماده ۱۰۰ است، گفت: برای تمدید این مهلت نیاز به مصوبه قانونی از مراجع ذی‌صلاح وجود دارد.

گفتنی است: تمامی صاحبان مشاغلی که مجموع فروش کالا و ارائه خدمات آنها در سال ۱۴۰۱ حداکثر صد برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‏های مستقیم (مبلغ ۶۷.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال) بوده و فرم مالیات مقطوع برای آنها در درگاه خدمات الکترونیک سازمان بارگذاری می‌شود، مشمول مقررات دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ بوده و از نگهداری اسناد و مدارک موضوع قانون مالیات‏ های مستقیم مصوب ۱۳۹۴ و ارائه اظهار نامه مالیاتی برای عملکرد مذکور معاف اند و بقیه مودیان مکلف به ارائه اظهارنامه مالیاتی در موعد قانونی پایان خرداد ماه هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
در کشورهای اروپایی هم مردم مالیات میدهند ولی این پول مدیریت میشود در بخش درمان آموزش و پرورش و .... در ایران معلوم نیست چه میشود
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۴:۳۳ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
دقیقاً
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
قیمت ملک در کشور ما به دلیل نبود مالیات مناسب دهها برابر چیزیست که باید باشد و عده ای را به پول باد آورده رسانده ودیگران را به بردگی، وتوان و تلاشو شایسته سالاری را به فنا داده،باید از تمام املاک کشوراز هر نوع مالیات متناسب با ارزشش گرفته شود وبین همه هموطنان به طور مساوی باز توزیع شود،مثلا ۵درصد ارزش ملک سالیانه،یعنی ملکی که ۲۰ سال مالیات نداد متعلق به دولت وهمه ملت باشد‌.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
جوک نگو خبر از بدبختی مردم ندا ری والا بیشتر از در آمدمان مالیات بریده می‌شود بهترین کار تو این مقطع پول ها نقد شود یا مهاجرت یا بزاری داخل بانک سود بگیری با این وضعیت مالیات آخر سر وراث هم ملت که می‌ره وراث باید از جیب مالیات پرداخت کنند
آخرین اخبار