رئیس کل بیمه مرکزی گفت: صندوق بیمه حوادث ساختمان سال گذشته‌ کار خود را آغاز کرد تعداد ساختمان های تحت پوشش این صندوق ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی بوده است.

در نشست خبری پنجاه و دومین سالگرد تاسیس بیمه مرکزی رئیس کل بیمه مرکزی مجید بهزاد پور ضمن تبریک نکاتی را ارائه کرد.

بهزاد پور گفت: سال بیمه ای گذشته مجموعا عملکرد موفق بود و در اغلب شاخص های عملکردی رشد داشته ایم البته که ماهیت بیمه این شکلی است نفوذ واقعی بیمه یعنی پوشش بیشتر ریسک که عملکرد خوبی داشته ایم ضریب نفوذ بیمه به رشد اقتصادی و نرخ گذاری ها مرتبط می شود. ضریب نفوذ بیمه مطرح می کند که نرخ ها را متناسب با قیمت ها بالا نبردیم به طور مثال علیرغم رشد ۵۰ درصدی دیه بیمه شخص ثالث را ۳۰ درصد افزایش دادیم.

او افزود: در جهت گستردگی بیمه(تعداد شرکت ها) رشد داشته ایم شاخص کاهش انحصار در بیمه ۱۳.۱ درصد کاهش داشته و این نشانه خوبی است سهم بیمه های اشخاص ۶.۶ درصد افزایش داشته ، تعداد افراد تحت پوشش درمان ۱۷ درصد رشد ثبت کرده است تعداد افراد پوشش بیمه زندگی ۷ درصد رشد داشته صندوق بیمه حوادث ساختمان سال گذشته‌ کار خود را آغاز کرد تعداد ساختمان های تحت پوشش این صندوق ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی بوده است.

به گفته بهزاد پور، کاهش مراجعات حضوری را داشته ایم و ۱۹ درصد در این زمینه رشد داشته ایم تعداد سرانه بیمه نامه رشد داشته است. خدمات صنعت بیمه در حال توسعه است.

او می گوید: صنعت بیمه یک صنعت بین المللی است یکی از موضوعات مهم برای ما ایجاد روابط بین المللی است که اقدامات خوبی صورت گرفته است یکی از موضوعات در بحث مذاکرات بخش بیمه است تبادلات تجربیات، اطلاعات با این اقدام شکل خواهد گرفت.

به گفته او، بحث مهم دیگر به آموزش نیروی انسانی باز می گردد نیازمند سرمایه گذاری در این حوزه هستیم که بسیار حائز اهمیت است و در حال اقداماتی هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار