نمایندگی روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت جنایات جنگی آمریکا و ناتو در افغانستان نباید به فراموشی سپرده شود.

نمایندگی روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل، با بیان اینکه جنایات جنگی آمریکا و ناتو در مدت ۲۰ سال حضور نظامی در افغانستان نباید به فراموشی سپرده شود، ادامه تحقیقات درمورد این جنایات جنگی را خواستار شد.

یاروسلاو یریومین دیپلمات روس در پنجاه و سومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، تاکید کرد: ادامه کار برای جمع‌آوری اطلاعات و افشای جنایات آمریکا و ناتو در افغانستان دارای اهمیت است.

این عضو هیئت روسی در سازمان ملل، با انتقاد از رویکرد آمریکا و متحدانش برای سیاسی کردن موضوع کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان، ارتباط دادن این مساله با اجرای برخی تعهدات را غیر قابل قبول دانست و خاطرنشان کرد: تسهیل ثبات و امنیت اولویت روسیه در مورد افغانستان است.

گفتنی است با خروج نظامیان آمریکا از افغانستان و بازگشت طالبان به قدرت در۲۴ مرداد ماه ۱۴۰۰ (۱۵ اوت ۲۰۲۱) ارائه کمک‌های مالی بین المللی به این کشور با اختلال مواجه شد.

آمریکا و دیگر کشورهای غربی ارسال کمک مالی به افغانستان را به حالت تعلیق درآوردند. همچنین دولت بایدن دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان به ارزش ۷ میلیارد دلار را به عنوان بخشی از تحریم های خود علیه طالبان مسدود کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار