معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از تاسیسات و طرح‌های آبرسانی جزیره قشم بازدید کرد.

هاشم امینی معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در حاشیه بازدید از تاسیسات و طرح‌های آبرسانی جزیره قشم با بیان اینکه برخی از طرح‌های تاثیرگذار آبرسانی قشم به عنوان طرح ویژه در وزارت نیرو تعریف و پیگیری می‌شود، گفت: جزیره قشم محصور دریاست و ظرفیتی جز طرح‌های نمک زدایی ندارد و به همین دلیل همه طرح‌های تامین آب جزیره قشم معطوف به سرمایه گذاری در بخش آب شیرین کن‌ها است.

امینی گفت: برای تامین نیاز آبی قشم باید از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کرد و صنایع نیز در قالب مسئولیت‌های اجتماعی باید به رفع مشکل کم آبی در این جزیره کمک کنند.

او گفت: موضوع تکمیل طرح‌های در دست اقدام و طرح‌های توسعه این شهرستان از طریق وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور پیگیری و بر تسریع در تکمیل آن‌ها تاکید شده است.

عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان نیز گفت: در حال حاضر نیاز آبی شهر‌های سوزا، درگهان و روستا‌های قشم از طریق ۶ سایت آب شیرین کن تامین می‌شود.

به گفته حمزه پور، آبفا در تلاش است تا ظرفیت شیرین سازی آب دریا در قشم را با احداث ۶ آب شیرین کن دیگر از ۲۵ هزار و ۷۵۰ متر مکعب فعلی به ۴۲ هزار و ۷۵۰ متر مکعب برساند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.