شهردار یزد گفت: ۱۲۴ دستگاه اتوبوس و ون به ناوگان حمل و نقل شهری یزد افزوده می‌شود.

ابوالقاسم محی الدینی شهردار یزد گفت: به منظور نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل درون شهری یزد قرار است ۲۹ دستگاه اتوبوس و ۹۵ دستگاه ون با اعتبارات دولتی و شهرداری یزد خریداری و به ناوگان حمل و نقل شهری افزوده شود.

او افزود: هزار و ۲۰۰ مینی بوس تا پیش از شیوع کرونا در یزد مشغول به فعالیت بودند که ۴۰۰ دستگاه از سرویس دهی خارج شده و مشکلاتی را در زمینه سرویس دهی به خصوص مدارس به وجود آورد و با خرید ون، بخشی از این مشکلات در سال تحصیلی آینده برطرف می‌شود.

شهردار یزد همچنین با اشاره به طرح بزرگ جداسازی آب شرب از فضای سبز در یزد اظهار داشت: سال گذشته بالغ بر ۵۷ انشعاب آب شرب از فضای سبز جدا شد و امسال نیز قرار است ۴۰ انشعاب جداسازی شود که این اقدام نقش مهمی در صرفه جویی آب شرب و استفاده از پیاب و آب غیر شرب در آبیاری فضای سبز یزد دارد.

او ادامه داد: امسال آبیاری فضای سبز در شهرک دانشگاه و امامشهر که بیشترین مصرف آب فضای سبز را دارند، به صورت کامل جداسازی می‌شود.

محی الدینی درباره مشکل کمبود پارکینگ در شهر گفت: قرار است این مشکل با شناسایی زمین‌های جدید و ساخت پارکینگ در محلات و خیابان‌های مورد نیاز برطرف شود.

او با اشاره به اقدامات انجام شده از سیل سال گذشته تصریح کرد: از آن زمان تاکنون حدود ۸۰۰ چاه جذبی با عمق بیشتر در یزد، حفر شده و یا در حال حفر است که نقش مهمی در جذب آب‌های ناشی از سیلاب‌های احتمالی دارد.

شهردار یزد ایمنی در زمینه آتش نشانی را عمده‌ترین دلیل ناایمنی بنا‌های شهر عنوان کرد و افزود: در بسیاری موارد از ادامه کار ساختمان‌های ناایمن جلو گیری شده و یا تذکر‌های لازم برای رفع آن داده شده است.

او با ابراز مخالفت مجدد با طرح فاضلاب تأکید کرد: اجرای این طرح برای انتقال فاضلاب واحد‌های صنعتی و شیمیایی شهر یزد بود. 

محی الدینی همچنین از اجرای طرح‌های عمرانی با اعتبار دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در شهر خبر داد و اظهار داشت سال گذشته از محل عوارض معادن، ۹۲۰ میلیارد تومان سهم شهرداری یزد بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار