مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ملایر گفت: چهار هزار و ۷۰۰ متر توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب در شهر ملایر انجام شد که چهار کیلومتر بیشتر از تعهد بود.

ایمان حاجی‌ئی گفت:  در آینده‌ای نزدیک و با تزریق اعتبارات، شاهد پیشرفت چشمگیری در توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر خواهیم بود.

او گفت: طی سال‌های گذشته برای توسعه و اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر ملایر کار زیادی انجام نشده و کاستی‌های زیادی در این حوزه وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان ملایر افزود: تاکنون حدود ۳۵ درصد شهر ملایر زیرپوشش شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری قرار گرفته و درخواست‌های مردمی زیادی مرتبط با شبکه فاضلاب به دست ما می‌رسد.

حاجی ئی با بیان اینکه هزینه اجرای شبکه فاضلاب بسیار سنگین است، بیان کرد: به طور میانگین اجرای هر متر شبکه فاضلاب بیش از ۲ تا ۲/۵ میلیون تومان هزینه دارد که تأمین مالی آن به تنهایی از عهده شرکت خارج است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ملایر  با بیان اینکه مسئولان اجرایی به ویژه فرماندار ملایر مجدانه پیگیر رفع این مشکل است، ادامه داد: اجرای کامل شبکه جمع‌آوری فاضلاب ملایر نیازمند عزم و اراده جهادی و ملی است.

او با تاکید بر اینکه بیشتر اقدامات توسعه‌ای شبکه جمع‌آوری فاضلاب ملایر در محله‌های کمتر برخوردار انجام شد و این روند امسال با شتاب بیشتری ادامه دارد، گفت: برای تکمیل شبکه فاضلاب ملایر نیازمند حمایت نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی به منظور پیگیری موضوع ماده ۵۶ هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان ملایر با اشاره به اینکه برای آبرسانی به روستا‌ها نیز اقدامات در حال انجام است، ادامه داد: برای رفع مشکل آب روستا‌های ملایر، اقداماتی همچون حفر چاه، لایروبی و بهسازی، تجهیز چاه‌ها و نصب مخازن ذخیره آب انجام شده و یا در دست اقدام است.

حاجی‌ئی بیان کرد: سال گذشته در حوزه آبرسانی اقدامات خوبی همچون حفر هفت حلقه چاه در روستا‌های حرم‌آباد، بوربور، علی‌آباد، چشمه‌ساران، پیرخداوردی، مهدی‌آباد و کمری انجام شد و ۲ حلقه چاه در روستا‌های منگاوی و الفاوت در حال حفاری است که در صورت تخصیص اعتبارات به بهره‌برداری می‌رسد.

او لایروبی و بهسازی سه حلقه چاه و در دست اجرا بودن تجهیز برخی از این چاه‌ها را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: در ۲ روستای سیاچغا و عشاق ملایر نیز مخازن آب ساخته شد و روستای سیاچغا دارای مخازن ذخیره‌ای به حجم ۱۰۰ متر مکعب و روستای عشاق با ۲۰۰ متر مکعب است و به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ملایر خاطرنشان کرد: در بخش روستایی این شهرستان کار‌های بر زمین مانده زیادی داریم که رفع این مشکلات مستلزم انجام کار شبانه‌روزی و جهادی است تا بتوانیم مشکلات عمده آن‌ها را برطرف و رضایت‌مندی مردم را فراهم آوریم.

حاجی‌ئی با قدردانی از همراهی خوب مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در اجرای پروژه‌های این حوزه در شهرستان ملایر، یادآور شد: یکی از اقدامات مهمی که برای جلوگیری از هدررفت آب انجام شد، پیگیری، اجرا و اصلاح شبکه آب‌رسانی بود.

او گفت: در این راستا حدود ۱۸ کیلومتر لوله‌های فرسوده شبکه آبرسانی در سطح این شهرستان اصلاح و تعویض شد که بیش از پنج کیلومتر در بخش شهری و حدود ۱۲ کیلومتر در سطح روستایی اجرا شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان ملایر بیان کرد: حدود یک‌هزار و ۲۰۰ انشعاب فرسوده در سطح این شهرستان اصلاح و استانداردسازی و نزدیک به سه کیلومتر از خط انتقال در بخش روستایی تعویض شد.

حاجی‌ئی با بیان اینکه شبکه آبرسانی این شهرستان سه کیلومتر توسعه یافته است، گفت: در این راستا سه هزار فقره انشعاب به مردم واگذار و نزدیک به ۹ هزار و ۳۰۰ حادثه شبکه آب رفع شد.

او ادامه داد: مجموعه عملکرد و اقداماتی که در سطح شهرستان ملایر انجام شده، تاثیر بسزایی در کاهش هدر رفت آب شرب دارد و تیم بسیار خوبی در شرکت آب و فاضلاب ملایر پای کار و پیگیر امورات مردم هستند.

بالغ بر ۱۳۴ روستا در شهرستان ملایر، زیرپوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب هستند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.