رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان از شناسایی کلاهبردار سایبری که با فریب مالباخته با عنوان معرفی وارث فرد متوفی اقدام به کلاهبردای از شهروندی کرده بود خبر داد.

 پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسن کیخا  اظهار داشت: شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضائی به این پلیس مراجعه و عنوان داشت خانمی که خود را کارمند یکی از بانک‌های خارج از کشورمعرفی کرده بود از طریق یکی از پیام رسان‌ها به بنده پیام داده و در خصوص اینکه فردی سال‌ها پیش فوت کرده و حساب بانکی او در ایران موجود است و من می‌خواهم شما را به عنوان وارث آن شخص معرفی کنم که ارث مرحوم به حساب شما واریز گردد با زبان بازی از حساب من  مبلغ ۱.۵۵۴.۰۰۰.۰۰۰ ریال برداشت غیرمجاز کرده است.

  این مقام انتظامی افزود: طی تحقیقات اولیه و بررسی مستندات شاکی ضمن محرز شدن صحت و سقم ادعای نامبرده مراتب اقدامات اطلاعاتی و فنی پلیس فتا در جهت شناسائی عامل جرم در دستور کار قرار گرفت و متهم شناسایی و در ادامه با هماهنگی قضائی وجه کلاهبرداری شده به حساب شاکی عودت داده شد.

  این مقام سایبری خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند. همچنین در صورت نیاز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری و یا شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت ۲۴ ساعته با همکاران ما در میان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار