مدیرکل صدا و سیمای یزد گفت: می‌توانیم یزد را به عنوان پایتخت گروه‌های سرود ایران معرفی کنیم.

احسان کریمی مدیرکل صدا و سیمای یزد در دیدار با جمعی از اعضای موسسه فرهنگی رهپویان حرم مهریز گفت: برای نهادینه کردن آرمان‌ها در دل مردم باید از ابزار هنر استفاده کنیم و یکی از موثرترین ابزار‌های هنر، سرود است که وجهه تربیتی خود را نیز دارد. 

او افزود: فعالیت گروه‌های سرود بسیار ارزشمند است و نباید از ظرفیت عظیم آن غافل شد. می‌توانیم برای این گروه‌های سرود، زیرساختی درست کنیم تا در راستای اهداف انقلاب مورد استفاده قرار گیرند.

مدیرکل صدا و سیمای یزد با اشاره به اینکه گروه‌های سرود از شهر‌ها و پایتخت کشور خارج شدند و در روستا‌ها کار می‌کنند، ادامه داد: ما می‌توانیم یزد را به عنوات پایتخت گروه‌های سرود ایران معرفی کنیم.

کریمی اظهار داشت: در صدا و سیما برای گروه‌های سرود باز است و گروه‌های مختلف سرود می‌توانند با حضور در این مرکز به معرفی خود بپردازند.

مسئول موسسه رهپویان حرم مهریز هم در این دیدار با اشاره آغاز فعالیت این گروه از سال ۱۳۹۵ گفت: این مجموعه تا به امروز ۱۰۹ اثر تولید کرده و در حال حاضر بیش از ۲۸۰ عضو دارد.

زارع افزود: این مجموعه فقط به سرود اکتفا نکرده و در برخی موارد از جذابیت این رشته برای جذب جوانان و نوجوانان و سوق آنان به اهداف فرهنگی و تربیتی استفاده کرده و سرود را به عنوان ابزاری برای تربیت جوانان و نوجوانان مؤمن انقلابی به کار گرفته است.

او یادآور شد: رهپویان حرم تلاش کرده اعضای خود را با زندگی‌نامه و سیره شهدا آشنا سازد تا با بهره‌گیری از فرهنگ ایثار و شهادت در راستای اهدافی والا استوار گام بردارند، به گونه‌ای که فضای این مجموعه برگرفته از فضای جبهه‌های شهامت و شهادت است.

۸۰ گروه سرود در استان یزد فعالیت دارند که آثار تولیدی آن‌ها با حمایت صدا و سیما زینت بخش شبکه‌های سراسری بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.