رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی اردبیل گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی هوای خنک تا اوایل هفته آینده در اردبیل ادامه خواهد داشت.

شهرام کوثری مهر در رابطه با آخرین وضعیت هواشناسی استان اردبیل اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی از امروز دمای هوا به طور نسبی کاهش یافته و هوای خنک تا اوایل هفته آینده تداوم خواهد داشت.

او افزود: تا آخر هفته جاری با حاکمیت پرفشار در سطح زمین و نفوذ توده هوای مرطوب خزری به منطقه، وزش باد خزری در بیشتر مناطق استان گاهی با سرعت تند تا نسبتاً شدید به ویژه در مناطق شمالی، نوار شرقی و بخش‌هایی از مناطق مرکزی پیش بینی می‌شود.

رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی اردبیل بیان کرد: از این رو طی ساعات شبانه و اوایل صبح در نوار شرقی، نواحی منتهی به استان گیلان و دامنه کوه‌های باغرو بارش باران دور از انتظار نیست.

کوثری مهر خاطرنشان کرد: همچنان پیرو هشدار‌های هواشناسی در دو روز آینده نیز در ساعات بعدازظهر و عصر از شرایط فصلی و محلی در مناطقی از استان به ویژه در مناطق کوهستانی، دامنه کوهستان سبلان و شهرستان‌های اصلاندوز،  انگوت و گرمی رشد ابر‌های همرفتی گاهی توأم با رگبار و رعدوبرق و در مناطق مستعد رخداد تگرگ انتظار می‌رود.

او خاطرنشان کرد: به هم استانی‌ها و مسافران توصیه می‌شود جهت جلوگیری از خسارات احتمالی رعایت موارد ایمنی را رعایت کنند و کوهنوردان از صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار