شهردار منطقه ۴ در ادامه طرح نگهداشت شهر از بهسازی، مناسب سازی و آرام سازی معابر محلات و نواحی ۹ گانه برای معلولان، افراد کم توان جسمی و سالمندان خبر داد.

علی اصغر کمالی زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: به تناسب رشد جمعیت شهرنشین، یکی از مهم‌ترین چالش‌های فراروی مدیریت شهری در ایجاد عدالت اجتماعی و اعتلای حقوق شهروندان، مسئله بهره‌مندی آنان از حقوق شهری است.

او ادامه داد: در این میان، توجه به حقوق شهروندی آن دسته از افراد که دچار مشکلات جسمی هستند و به دلایل گوناگون به حمایت‌های مضاعف نیاز دارند، در فرایندی مهم بر کیفیت ارائه خدمات عمومی در جامعه از سوی شهرداری‌ها موثر است.

شهردار منطقه ۴ افزود: در این راستا به منظور افزایش ایمنی تردد معلولان، جانبازان و افراد کم توان جسمی طرح بهسازی و مناسب سازی محلات شمال شرق تهران در دستور کار قرار گرفت.

او در ادامه گفت: باتوجه به اهمیت مناسب سازی معابر شهری جهت افراد کم توان جسمی به خصوص جانبازان و معلولان معزز، عملیات شناسایی معضلات درسطح نواحی ۹ گانه آغاز شده و در این زمینه به منظور رفع مشکلات مشخص شده، طرح رصد و رفع این معضلات مرتب انجام می‌شود.

شهردار منطقه ۴ ادامه داد: ازجمله اقدامات اصلاحی می‌توان به تسطیح اختلاف سطوح، ایجاد پیوستگی در بدنه کانال‌های عابران پیاده، خط کشی عابران پیاده، همسطح سازی رفیوژ‌های میانی رفع معارض در مسیرتردد عابران، احداث رمپ و نصب پل همسطح فلزی و یا مصالحی اشاره کرد. 

کمالی زاده در پایان اظهار امیدواری کرد و گفت: امید است با چنین اقداماتی رضایت و امنیت شهروندان به خصوص معلولان گرامی را بیشتر از گذشته فراهم نماییم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار