مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : تولید سالانه پسته از باغات کرمانشاه به ۳۰۰ تن می‌رسد.

رحمان فیض قربانی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه ۲۴۴ هکتار باغ پسته دارد، گفت : ۱۱۸ هکتار از باغات پسته استان بارور بوده و مابقی به دلیل کهنسالی غیربارور است.

وی با بیان اینکه عمده باغات پسته استان کرمانشاه در شهرستان‌های گیلانغرب، اسلام آبادغرب، کرمانشاه، صحنه، هرسین و روانسر قرار دارند، گفت: بجز شهرستان قصرشیرین در همه شهرستان‌های استان کم و بیش باغ پسته داریم.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه متوسط عملکرد باغات پسته در کرمانشاه حدود دو تن در هکتار است، گفت: سالانه بیش از ۲۰۰ تن پسته در استان تولید می‌شود.

فیض قربانی با تشریح اقدامات انجام شده برای پیوند زدن باغات پسته غیربارور استان در سال جاری، گفت: از ابتدای سال ۶۲ هکتار از باغات غیربارور پسته استان که معادل نیمی از باغات پسته غیربارور است را پیوند زده‌ایم که در این راستا حدود ۵۰ هزار پیوندک با اعتبار بیش از یک میلیارد تومان استفاده شده است.

 وی اضافه کرد: با پیوند‌هایی که زده ایم پیش بینی می‌شود امسال حدود ۱۰۰ تن به تولیدات پسته استان اضافه و تولید پسته استان به ۳۰۰ تن برسد.

وی با اشاره به کیفیت بالای پسته تولیدی در استان کرمانشاه، گفت:، چون از ارقام تجاری روز دنیا برای احداث باغات پسته استان استفاده شده، محصول تولیدی از مرغوبیت بالایی برخوردار است.

برداشت پسته در استان کرمانشاه از شهریور ماه آغاز و تا نیمه مهر ماه ادامه دارد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.