رضا معمارزاده گفت: دزفول اکنون دارای ۲۹ نقطه پروازی به مناطق سخت گذر است، با این وجود و علاوه بر نقاط فوق، ۱۸ نقطه از مناطق سخت گذر دزفول، نقطه کور هستند و بالگرد اورژانس هوایی امکان پرواز و امدادرسانی به آن نقاط را ندارد.
او میگوید: طبق شاخص جهانی، مرگ مادران در اثر عوارض بارداری و زایمان، یکی از مهمترین شاخصهایی است که نشان دهنده میزان توسعه کشورها بوده و از این رو امدادرسانی به مادران باردار حتی در نقاط کور پروازی اهمیت بسیاری دارد.
سرهنگ جهانبخش اکبری جانشین پایگاه هوانیروز مسجدسلیمان گفت: بالگردی که به اورژانس هوایی دزفول اختصاص داده شده، از نوع ۲۱۴ bell بوده که یکی از بهترین نوع بالگرد ترابری در جهان است و با شرایط آب و هوایی کشورمان سازگاری کامل دارد.
او میگوید: هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران مفتخر است در ۲۴ مرکز فوریتهای پزشکی سراسر کشور، بالگردهای خود را برای امدادرسانی به مناطق سختگذر در اختیار اورژانس هوایی بگذارد.
جانشین فرماندهی پایگاه هوانیروز مسجدسلیمان با تأکید بر این نکته که بزرگترین حادثهها در دل کوچکترین بیاحتیاطیها نهفتهاند، گفت: رعایت مسائل ایمنی در پرواز از مهمترین اولویتهای ما هستند و در این مسئله بسیار جدی عمل میکنیم.
به گفته او به درخواست رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول، ۱۸ نقطه از مناطق سخت گذری که خارج از چارت پروازی ما هستند، مورد بازنگری قرار خواهند گرفت؛ در صورتی که برخی از این نقاط کور توسط کارشناسان ایمنی پرواز ما، قابل پرواز و ایمن تشخیص داده شوند، به چارت پروازی ما اضافه خواهند شد.
سرهنگ اکبری گفت: سخت گیری ما در انتخاب نقاط فرود بالگرد و یا لغو پروازها به دلایل شرایط ایمنی است، صاف و آفتابی بودن مناطق سخت گذری که اهالی آن منطقه مشاهده میکنند، دلیل بر ایمن بودن پرواز نیست و برای ما مؤلفههای دیگری مثل وجود باد در ارتفاعات، دمای بیش از ۴۵ درجه سانتیگراد و میزان شیب نقطه فرود نیز مهم است.