حمیدی گفت : با توجه به افزایش بیش از یک درجه‌ای دمای هوا نسبت به متوسط سال قبل، در دو شهر سمنان و شاهرود با کمبود آب مواجه هستیم.

محمد حمیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان در جلسه مشترک بررسی تنش آبی ومدیریت مصرف انرژی استان سمنان، با اشاره به اینکه وضع کمبود آب درشاهرود حادتر است گفت: در این جلسه مصوب شد دو حلقه چاه آب از منطقه پشت بسطام به شبکه آب شرب شهری شاهرود متصل شود تا شرایط تامین آب در این شهر به وضعیت پایدار برسد.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای اعمال خاموشی در واحد‌های تولیدی و صنفی گفت: این خاموشی‌ها هفته‌ای یک روز به مدت چهار ساعت اعمال می‌شود تا وضعیت تامین برق در استان سمنان پایدار باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان با تاکید بر الزام ادارات و سازمان‌ها برای مدیریت مصرف برق در ساعت اداری و پس از آن از مشترکان خانگی هم خواست با رعایت الگوی مصرف در پایداری شبکه برق سهیم باشند.

محمد حمیدی همچنین به کاهش منابع و ذخایر آبی دراستان هم اشاره کرد وبرنامه ریزی برای تامین کسری آب وفرهنگسازی مصرف آب را ضروری دانست وگفت:تامین آب شرب مردم استان دراولویت است.

اعلام کسری ۵۰ درصدی بارندگی‌های سال زراعی جاری در مقایسه با بلندمدت، شرایط خشکسالی ۱۰۰ درصدی استان ناشی از کاهش بارندگی‌ها، پیش بینی افزایش دمای هوا درماه‌های تیر و مرداد، اعلام گزارش رصد مصرف برق دستگاه‌های اجرایی و معرفی تعدادی از ادارات پرمصرف و برنامه‌های مدیریت مصرف برق واحد‌های صنعتی از جمله مواردی بود که مدیران دستگاه‌های مربوطه در این جلسه مطرح کردند.

برچسب ها: کمبود آب ، منابع آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.