رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: بازگشت یا اعاده به وضع سابق اراضی تصرف شده، ضروری است و بر این اساس دستورات و احکام قضایی صادر شده باید با جدیت و قاطعیت اجرایی شود.

غلامعلی صادقی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: وظیفه مسئولان، حفاظت از منافع مردم است و از این منظر هیچ مصلحتی بالاتر از مصالح عمومی نیست.

او افزود: دادستان‌ها در راستای حفاظت از حقوق عامه و با رویکرد پیشگیری از وقوع جرائم، تخلفات و تصرفات غیرمجاز باید در میدان حضور داشته باشند و با صدور دستورات به موقع و قاطع از هرگونه تضییع منافع عمومی جلوگیری کنند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی ادامه داد: جای تعجب است که برخی پروژه‌های غیرقانونی در مقابل چشم متولیان امر در حال رخ دادن است، بر این اساس از دادستان مرکز استان می‌خواهیم با تشکیل کارگروه ویژه و شعبه ویژه برای بررسی تخلفات و جرائم در حوزه تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی با ترک فعل‌ها و تخلفات از ناحیه هر شخصیت حقوقی و حقیقی قاطعانه برخورد کنند تا قانون شکنان به اشد مجازات برسند.

صادقی بیان کرد: وظیفه ما به عنوان خدمتگزار مردم حفاظت از حقوق عامه است و از این منظر هیچ مصلحتی بالاتر از منافع عمومی نیست، در این زمینه با کسی تعارفی وجود ندارد.

او تصریح کرد: ضمن حمایت از فعالیت‌های مولد و سازنده در چهارچوب موازین قانونی، از سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی از جمله دستگاه‌های نظارتی تقاضا داریم، با جدیت نظارت لازم برای حُسن اجرای قانون را اعمال و با ترک فعل‌ها بویژه در زمینه حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی برخورد کنند.

استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای دفاع از حقوق عامه

محمد حسین درودی دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: باید از تمام ظرفیت‌ها در راستای دفاع از حقوق عامه استفاده کرد.

او با اشاره به حجم بالای تبلیغات اراضی در فضای مجازی افزود: شهروندان با دقت و هوشیاری در مواجهه با این تبلیغات خود را از افتادن در دام شیادان در امان نگاه دارند تا مورد سوء استفاده متخلفان و قانون شکنان قرار نگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار