معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از رفع تصرف بیش‌از ۴۳ هکتار از اراضی دولتی این استان به ارزش ۶۱۰ میلیارد تومان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

حسینعلی کریمی  اظهار داشت: با تلاش نیروهای یگان‌های حفاظت از اراضی اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان و با انجام هماهنگی‌های قضایی و انتظامی طی انجام ۱۸ ماموریت در شهرهای مختلف استان این اراضی از تصرف اشخاص سودجو خارج شد.

وی افزود: رفع تصرفات امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با بیش از پنج هکتار رشد هشت برابری را نشان می‌دهد.

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از اهتمام این اداره‌کل برای آگاه‌سازی عمومی برای مقابله با هرگونه تصرف و تعرض به اراضی ملی و دولتی با مشارکت و حمایت دستگاه قضائی در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: از آنجایی که در اراضی دولتی عمده اقدامات غیرقانونی مربوط به تعرض، تصرف، تخریب و ساخت و سازهای غیرمجاز است، این اداره‌کل با حمایت دستگاه قضائی هیچ مماشاتی با زمین خواران نداشته و تصرف اراضی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد.

وی بیان کرد: این اداره‌کل با آموزش یگان حفاظت اراضی تمام سعی و اهتمام خود را در راستای جلوگیری از تصرف اراضی دولتی در مرحله اولیه به کار بسته تا اجازه داده نشود ساخت و ساز و مستحدثات صورت گیرد چرا که این امر از طرفی موجب تجری متصرفان و مهمتر از آن تضییع اموال عمومی خواهد شد.

کریمی خاطر نشان کرد: شهروندان هرگونه تعرض و تصرف به اراضی دولتی را با استفاده از سامانه تلفنی ۱۶۵۶ به یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار