معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سیستان و بلوچستان با توجه به فرهنگ غنی و همبستگی بین اقوام می‌تواند خاستگاه تعاونی‌ها باشد.

مهدی مسکنی  در حاشیه بازدید از دو طرح تعاونی در زاهدان اظهار داشت: فرهنگ تعاون در ایران از دیرباز و دوران هخامنشیان نهادینه شده است و این را می‌توان در بزنگاه‌های مختلف از جمله جنگ تحمیلی هشت ساله، مقابله با تحریم‌های ظالمانه و همینطور سیل سال‌های گذشته منطقه بلوچستان مشاهده کرد که مردم چگونه با روحیه کار جمعی کمک کننده بودند و راه را ادامه دادند.

وی افزود: مسائل طایفه‌ای و طایفه گری و تکریم ریش سفیدان و بزرگان جلوه استفاده از خرد جمعی و کار تیمی است و این ویژگی در سیستان و بلوچستان نمود بیشتری پیدا می‌کند، بر این اساس اگر این روحیه خرد جمعی در راستای کار، تلاش و تولید باشد، این استان را می‌توان خاستگاه تعاونی‌ها دانست.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ظرفیت‌های مناسب استان از جمله وجود بندر، گمرکات، بازارچه‌های مرزی و معادن بکر، گفت: برای بهره برداری از این ظرفیت‌ها فقط باید تعاون را نهادینه کرد و با جمع آوری سرمایه‌های خرد مردم از آن‌ها برای خلق ارزش افزوده و اشتغال استفاده کرد.

مسکنی در ادامه به تاکیدات رهبر انقلاب برای مردم سپاری و واگذاری امور به مردم اشاره کرد و اظهار داشت: در دولت سیزدهم سند توسعه بخش تعاون تصویب و ابلاغ شد که اتفاق مهم و تاریخی در راستای توجه به این حوزه به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار