مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان گفت: کاهش ذخیره آب سد سفیدرود با بارندگی‌های مناسب بهار امسال جبران شد.

وحید خرمی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان گفت: شرایط آب سد سفیدرود همانند سال گذشته است و به مقدار ۴۸۰ میلیون مترمکعب آب برای مدیریت آب کشاورزی داخل شبکه سفیدرود در ادامه راه داریم.

او به ذخیره ۸۳۰ میلیون مترمکعبی سد سفیدرود در سال گذشته در آغاز فصل کشاورزی اشاره کرد و افزود: ذخیره این سد در آغاز فصل زراعی امسال در زمان رهاسازی حدود ۷۰۰ میلیون متر مکعب بود.

به گفته مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان، کاهش ۱۳۰ میلیون متر مکعبی نسبت به سال با بارندگی‌های بسیار مناسبی که در فصل بهار در استان اتفاق افتاد جبران شد.

خرّمی همچنین با بیان اینکه به نیمه راه کشاورزی رسیدیم، گفت: بیش از ۴۰۰ سردهنه خاکی در رودخانه‌ها و انهار استان گیلان برای هدایت آب به مزارع بازسازی شدند که با توجه به بارش‌ها در برخی از شهرستان‌ها این سر دهنه‌ها آسیب دیده و چندین بار ترمیم و بازسازی شدند.

او با اشاره به وجود بیش از ۴۵۰ ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی در اختیار شرکت آب منطقه‌ای در استان افزود: برای بهره برداری از این منبع آبی، تمام ۹۰۵ پمپ بر روی این ایستگاه‌ها و همچنین ۲۵۷ حلقه چاه عمیق در مدار بهره برداری قرار دارند.

وحید خرمی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان تأکید کرد: کشاورزان گیلانی در بالادست به اندازه نیاز آبی مزرعه خویش از آب استفاده کنند تا سایر شالیکاران در پایین دست نیز از آب مناسب بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.