سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان سرخه از توقیف محموله ۷۵۷ کیلوگرمی تخم‌مرغ بدون گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای در این شهرستان خبر داد.

فولادی، سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان سرخه اظهار کرد: یک خودروی حامل ۷۵۷ کیلوگرم تخم‌مرغ خوراکی بدون گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای که از شهرستان سرخه به مقصد شهرستان مهدی‌شهر بارگیری شده بود، در پلیس‌راه سرخه توسط اداره دامپزشکی این شهرستان و عوامل یگان امداد توقیف و پس از بازدید کارشناسان قرنطینه دامپزشکی، متخلفان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی گفت: بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور با توجه به فسادپذیری بالای تخم‌مرغ، باید در زمان حمل و نقل و نگهداری این فرآورده خام دامی، شرایط بهداشتی آن نظیر در امان ماندن از باران و رطوبت‌زدگی، نور مستقیم خورشید و همچنین حفظ زنجیره سرما در دمای یخچالی مهیا شود.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان سرخه ادامه داد: حمل تخم‌مرغ به همین دلایل با خودروها و کانتینرهای یخچالی، امکان‌پذیر است که متقاضیان، پس از مهیا کردن شرایط مناسب حمل، باید با ثبت محموله در سامانه یکپارچه قرنطینه دامپزشکی و اخذ گواهی مربوطه، نسبت به انتقال محموله تخم‌مرغ، به سایر نقاط مورد نظر اقدام کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.