غلامرضایی گفت: پروژه قطار شهری کرمانشاه که در سال ۹۰ فعالیت اجرایی آن انجام شد به طول ۱۳ کیلومتر از میدان معلم تا میدان فردوسی ادامه پیدا می‌کند.

غلامرضایی مدیرعامل قطار شهری کرمانشاه گفت : ۷ هزار و ۱۰۰ متر ابتدایی از آن به صورت هوایی روی ستون‌های که در ابتدا برای منوریل ساخته شده تا سه‌راه ۲۲ بهمن در حال ریل‌گذاری است که پیش‌بینی می‌شود ریل‌گذاری فاز اول پروژه قطار شهری کرمانشاه ۳۲ ماه زمان ببرد.

به گفته مدیرعامل قطار شهری کرمانشاه، از سه‌راه ۲۲ بهمن به صورت زیرزمینی و تونلی تا میدان فردوسی ادامه پیدا می‌کند.

وی با تأکید بر این که پرداخت به موقع اعتبارات طرح قطار شهری کرمانشاه را به سرانجام می‌رساند، گفت: در سفر سال گذشته رییس جمهور به استان یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این طرح اختصاص پیدا کرد که تا کنون ۲۰۰ میلیارد تومان آن جذب شد و امسال هم قرار است ۶۰۰ میلیارد تومان دیگر جذب پروژه شود.

 غلامرضایی تمامی امکانات و تجهیزات به کار رفته در پروژه قطار شهری کرمانشاه را از تولیدات داخل کشور و استان عنوان کرد و افزود: در بحث زیرسازی قسمت هوایی پروژه حدود ۹۸ درصد و در بحث تونل هم حدود ۷۵ درصد، پروژه پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اضافه کرد: قطار شهری کرمانشاه ۱۳ ایستگاه دارد که ۶ ایستگاه به صورت هوایی و ۷ ایستگاه هم به صورت زیرزمینی است.

غلامرضایی در پاسخ به سوالی متداول از سوی شهروندان که چرا عرشه (قسمت هوایی) کشیده شده در طول بلوار طاق‌بستان و شهید بهشتی در بعضی مقاطع انقطاع‌ها و فضا‌های خالی دارد، گفت: این محل‌ها حدود ۹۰ متر است محل احداث ایستگاه‌های هوایی است.

وی افزود: هزینه انجام شده این پروژه از سال ۹۰ تاکنون ۵۴۰ میلیارد تومان بوده و ارزش فعلی آن به رقمی بالای ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان می‌رسد، امیدواریم با تزریق اعتبار به موقع فاز اول پروژه طی سال‌های آینده به بهره‌برداری برسد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.