افزایش چهار و نیم درصدی جمعیت استان اصفهان

سرپرست اداره کل ثبت احوال استان اصفهان گفت:جمعیت استان اصفهان ،امسال در مقایسه با آخرین سرشماری، چهار و نیم درصد افزایش داشته است.

سرپرست اداره کل ثبت احوال استان اصفهان گفت: در ابتدای سال، جمعیت این استان حدود پنج میلیون و ۳۴۹ هزار نفر بوده است که نسبت به سرشماری سال ۱۳۹۵ بیشتر شده است.


مجتبی یکتامنش افزود: به گفته امیرحسین بانکی‌پور رئیس کمیسیون قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مجلس شورای اسلامی ، دهه شصتی ها ، فعال ترین گروه سنی باروری در کشور هستند و در افزایش جمعیت سهم بسزایی در کشور داشتند که آمار باروری ها در این رده، دو و نیم برابر بیشتر از دهه هفتادی ها  است.


او گفت: اسامی امیر علی،حسین آراد، ماهان، و امیر حسین و در بین دختران ، فاطمه، زهرا، رستا، داوین و حلما به ترتیب بیشترین آمار فراوانی را در نامگذاری اسامی نوزادان در استان اصفهان به خود اختصاص داده است.


سرپرست اداره کل ثبت احوال استان اصفهان افزود: : در ۱۰ سال گذشته ، دو سال سن ازدواج و طلاق هم پنج سال افزایش یافته است.


یکتا منش گفت: آمارهای ثبت احوال استان اصفهان در پارسال نشان می دهد که در مقایسه با سال ۱۴۰۰، آمار ولادت نوزادان ،هشت درصد و ازدواج ۱۰ درصد کمتر شده و آمار فوت هم با توجه به رعایت بهداشت و پیشگیری از بیماری ها، ۲۵ درصد کاهش یافته است.


او افزود: آمار طلاق هم در مقایسه پارسال با سال ۱۴۰۰، دو درصد افزایش یافته است.


سرپرست اداره کل ثبت احوال استان اصفهان افزود: پارسال ، ۳۱۰ گواهی تجرد در این استان برای جوانانی که تمایل دارند در خارج از کشور ازدواج کنند،صادر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
سلام قیمت اجاره خانه ماهی 8میلیون تومان شده .جان عزیزانتان حقوق من که حداقل از سازمان تامین اجتماعی مستمری میگیرم را به اندازه تورم مسکن اضافه کنید.توراخدا تورا قرآن التماس میکنم .واینکه یک عمر دعا میکنم و اینکه قیمت طلا باید گران شود.تا بورس کاهشی نشود.اگرجامه اطلس ندارم دلق کهن می‌پوشم واگر ظرف گران قیمت ندارم .بادو کف دست آب میخورم