در حالیکه ضدحمله اوکراین شروع شده است دولت انگلیس قصد دارد کمک مالی بیشتری در راستای دفاع سایبری به این کشور ارائه کند.

وزارت خارجه انگلیس با انتشار بیانیه‌ای در وبگاه خود اعلام کرد که دولت این کشور قصد دارد تا در حالیکه حملات روسیه به اوکراین افزایش یافته، ۲۵ میلیون پوند برای تقویت دفاع سایبری اوکراین کمک ارسال کند که از این میزان ۱۶ میلیون پوند از بودجه انگلیس و ۹ میلیون پوند دیگر از بودجه کشور‌های متحد انگلیس خواهد بود.

در بخشی از بیانیه وزارت خارجه انگلیس آمده است: «این کمک مالی با تقویت قابلیت‌های دفاع سایبری اوکراین، از زیرساخت‌های مهم ملی و خدمات حیاتی محافظت می‌کند و آن‌ها را قادر می‌سازد تا حملات سایبری روسیه را شناسایی کرده، پاسخ دهند و حتی از آن جلوگیری کنند. بودجه دفاع سایبری در حالی است که نخست‌وزیر انگلیس تلاش می‌کند تا بخش خصوصی را برای پیوستن به مبارزه برای عقب راندن روسیه از طریق سرمایه گذاری در اوکراین آماده کند.»

این برنامه که از دولت اوکراین برای واکنش سریع و دفاع از خدمات حیاتی دولتی در برابر حملات سایبری تضعیف‌کننده حمایت می‌کند، با تزریق ۲۵ میلیون پوند و یک توسعه دو ساله ارائه خواهد شد. این آخرین بخش حمایت انگلیس از اوکراین است و کی‌یف ضدحملات خود را علیه روسیه در حال حاضر آغاز کرده است.

«ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس، قصد دارد هفته جاری با بخش خصوصی صحبت کرده و آن‌ها را برای حمایت از اوکراین از طریق سرمایه گذاری متقاعد کند، او در جریان سخنرانی خود خواهد گفت که بسیار حیاتی است تا جامعه بین‌الملل دفاع اوکراین را تقویت کند، از این کشور حمایت کند و سرمایه‌گذاری را در این کشور رشد دهد.

ادعا می‌شود اوکراین تاکنون با موفقیت با تعدادی از حملات سایبری نیرو‌های روسی از جمله حملات مخفی جاسوسی مقابله کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار