انتقال خون مازندران حدود ۲۰ میلیارد تومان از بیمارستان‌های مازندران طلبکار است.

دکتر عبدالله محمدی فیروزجایی مدیر کل انتقال خون مازندران امروز در بازدید استاندار مازندران از این اداره کل، گفت: این اداره حدود ۲۰ میلیارد تومان از بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل طلبکار است و با توجه به کمبود نیروی متخصص درخواست انتقال سه پزشک از سوی این دو دانشگاه به انتقال خون شده است

او به فرسودگی ناوگان حمل و نقل انتقال خون به ویژه سه دستگاه اتوبوس سیار خونگیری مازندران نیز اشاره کرد و با قدردانی از حمایت خیرین در توسعه طرح‌های عمرانی و زیر ساختی مراکز انتقال خون گفت: ساخت مرکز فرآورده‌های خونی با مشارکت ۸۰۰ میلیون تومانی خیر ساروی به مراحل پایانی رسیده است.

دکتر عبدالله محمدی گفت: مرکز خون گیری بابلسر امسال با حمایت سازمان مدیریت برنامه ریزی و خیرین راه اندازی شده است.

مدیر کل انتقال خون مازندران با بیان اینکه مشارکت مازندرانی‌ها برای اهدای خون مطلوب است، ادامه داد: به دلیل وجود هشت مرکز جراحی قلب، مسافران زیاد و سکونت بیش از ۲ میلیون گردشگر غیر بومی، نیاز خونی استان زیاد است.

مدیر کل انتقال خون مازندران افزود: این استان معین تامین خون استان تهران نیز است و ۳۸ هزار واحد خون پارسال از استان به تهران ارسال شد.

محمدی با بیان اینکه حدود ۱۶۳ هزار نفر پارسال برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند، گفت: متوسط نیاز خون سالانه در مازندران ۱۳۰ تا ۱۳۵ هزار واحد است.

او گفت: با همت مردم مازندرانی خون مورد نیاز مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و همچنین ۱۴ هزار بیمار خاص تأمین می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار