رییس اداره تعاون روستایی شاهرود با بیان اینکه هشت مرکز خرید گندم در این شهرستان فعال است، گفت: امسال مرکز خرید گندم شهر رویان نیز به این مراکز اضافه شد.

فوقانی گفت: ۲ مرکز خرید گندم از ۱۶ خردادماه در خارتوران و بیارجمند شاهرود محصول گندم جمع آوری شده کشاورزان منطقه را تحویل می‌گیرند.

وی با بیان اینکه سال گذشته پنج هزار و ۹۰۰ تن گندم با اجرای طرح خرید تضمینی و مباشرتی از کشاورزان شهرستان شاهرود خریداری شد، ادامه داد: این میزان خرید گندم طی چهار سال گذشته بی‌سابقه بود و یک رکورد محسوب می‌شود و امسال نیز بر اساس نظر کارشناسان، خرید بیش از ۶ هزار تن گندم از کشاورزان برآورد می‌شود.

فوقانی با اشاره به اینکه ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای خرید گندم‌های بذری تامین شده است، اظهار کرد: پیمانکاران امسال بدون هیچ مشکلی پس از تحویل بذرها، وجه آن را کمتر از ۲ هفته دریافت خواهند کرد.

رییس اداره تعاون روستایی شاهرود تصریح کرد: امسال برای نخستین بار پیمانکاران از خدمات سمپاشی با پهپاد و همچنین بذر و سموم مورد نیاز به صورت اعتباری برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه پارسال حدود ۷۵۰ تن بذر با کیفیت در شاهرود تولید شد، افزود: این میزان بذر تولیدی به سایر نقاط استان و ۲ مورد هم به خارج از استان ارسال شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.