مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از اجرای طرح نشاط معنوی در ۱۱۵ امامزاده و بقعه متبرکه استان خبر داد.

حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت: طرح «نشاط معنوی» با هدف ایجاد هویت دینی و اسلامی با استفاده از روش‌های نوین آموزشی و معارفی غیرمستقیم در ۱۱۵ امامزاده و بقاع متبرکه استان مازندران اجرا می‌شود.

او به اهمیت برنامه ریزی برای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان با محوریت امامزادگان و بقاع متبرکه اشاره و افزود: هرساله طرح «نشاط معنوی» در راستای تحقق این مهم با استقبال نسل نو برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حیدری گفت: مخاطبان این طرح دانش‌آموزان دختر و پسر رده سنی ۸ الی ۱۸ هستند.

او به زمان اجرای طرح از پانزدهم تیرماه امسال تا ۳۱ مرداد ماه اشاره کرد و افزود: اساتید و مربیان طرح «نشاط معنوی» متشکل از مبلغین اعزامی و بومی، مربیان سبک زندگی اسلامی، اساتید فنی و حرفه‌ای جهت مهارت آموزی و توانمندسازی و دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم می‌باشند.

او «ایجاد هویت دینی و اسلامی با استفاده از روش‌های نوین آموزشی و معارفی غیر مستقیم»، «استفاده از ابزار‌های روز و جذاب همانند ظرفیت سالم فضای مجازی و ارتباط‌گیری مؤثر»، «زمینه‌سازی تربیت نسل جوان و نوجوان جهت کادرسازی برای مدیریت بقاع متبرکه و مراکز افق»، «تقویت بنیه جسمی و ایجاد نشاط روحی با استفاده از برنامه‌های ورزشی»، «مهارت‌افزایی و توانمندسازی دانش‌آموزان در کلاس‌های طرح نشاط معنوی» را اهداف این طرح برشمرد و گفت: روش‌های اجرای طرح «نشاط معنوی» به صورت برنامه‌های ترکیبی آموزشی، ورزشی، اردویی و مشارکتی است.

حجت الاسلام حیدری از اهتمام اداره کل اوقاف و امورخیریه مازندران با همکاری مراکز افق جهت برگزاری طرح تابستانی «نشاط معنوی» در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه خبر داد و گفت: در طرح‌های فرهنگی به دنبال تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر قطب فرهنگی بودن امامزادگان هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۱۸ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
نشاط مالی هم بزارن