رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد، تا ظهر امروز شاهد خروج ریزگرد‌ها از جو استان هستیم .

قاسمی رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه گفت : احتمال اینکه صبح فردا نفوذ مجدد ریزگرد‌ها را حتی با شدت و گستردگی بیشتر داشته باشیم، وجود دارد.

سعید قاسمی با اشاره به نفوذ توده گرد و غبار به جو استان از اواخر روز گذشته، افزود: نفوذ این توده گرد و غبار غیرمنتظره نبود و در پیش‌بینی‌های هواشناسی درباره احتمال نفوذ ریزگرد‌ها هشدار داده بودیم.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته کمترین دید افقی استان مربوط به قصرشیرین و به میزان ۲۵۰۰ متر بود، ادامه داد: اکنون نیز اگرچه وضعیت دید افقی در قصرشیرین بهتر شده، اما همچنان کمترین میزان دید را با سه هزار متر به خود اختصاص داده است.

وی دید افقی تازه آباد را پنج هزار متر اعلام کرد و یادآور شد: در کرمانشاه و سرپل ذهاب نیز دید افقی هفت هزار متر است.

رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمانشاه گفت: ریزگرد‌ها به تدریج تا ظهر امروز از جو استان خارج می‌شود، اما شرایط برای تشکیل مجدد طوفان‌های گرد و غبار در منطقه وجود دارد که می‌تواند کرمانشاه را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

به گفته قاسمی احتمال اینکه صبح فردا مجددا شاهد نفوذ گرد و غبار به جو استان باشیم وجود دارد و این گرد و غبار در شهر‌های مرزی نمود بیشتری خواهد داشت.

وی از احتمال صدور هشدار زرد هواشناسی برای نفوذ ریزگرد‌ها به جو استان خبر داد و تاکید کرد: این احتمال وجود دارد که فردا شاهد نفوذ گرد و غبار با شدت و گستردگی بیشتر در جو استان باشیم .

برچسب ها: هواشناسی ، گرد و غبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.