طالبان خواستار افزایش کمک برای توسعه افغانستان شد.

دین محمد حنیف وزیر اقتصاد طالبان در دیدار با ایزابل موسارد، رئیس دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در کابل، خواستار افزایش همکاری‌های توسعه‌ای و کمک‌های بشردوستانه به کابل شد.

حنیف گفت: اگرچه کمک‌های بشردوستانه مهمی انجام شده است، اما کافی نیست و سازمان ملل باید کارهای اساسی و پروژه‌های عمرانی نیز در افغانستان داشته باشد.

دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) نهم ژوئن/19جوزا اعلام کرد: این نهاد در عرض 5 ماه به بیش از 17 میلیون نفر در زمینه‌های آموزش، سوء تغذیه، بهداشت، سرپناه، غذا و آب در افغانستان کمک کرده است.

گفتنی است افغانستان پس از پایان اشغال بیست ساله توسط نظامیان آمریکایی، با بحران اقتصادی شدیدی روبروست. آمریکا به بهانه به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان در سال 2021 این کشور را تحریم کرد و با این اقدام به فقر مردم دامن زد به نحوی که انتشار گزارش هایی از فقر، بیکاری و نیاز مردم افغانستان به دریافت کمک های بشردوستانه، به امری عادی مبدل شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۲:۰۵ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
افغانستان خودش بهترین ظرفیت ها از منابع آب شیرین و زمین های حاصلخیز و وسعت زیاد و همه نعمتی دارد .فقط باید سرمایه گذاران بروند درکشور خودشان و سرمایه گذاری و ایجاد شغل و کار برای مردم وطن خودشان ایجاد کنند.