سرانه ورزش دانش آموزی در استان گیلان رشد ۶۲ درصدی داشته است.

امیر سراجی، معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان گیلان گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی از سال ۱۴۰۱ تاکنون سرانه ورزشی از ۲۶ صدم سانتیمتر در سال ۱۴۰۰، به ۴۲ صدم سانتیمتر در سال ۱۴۰۱ افزایش یافت.

او از اختصاص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار وزارتی برای احداث ۴ سالن سرپوشیده، ۳۹ زمین چمن مصنوعی، ۲۹ زمین ساحلی، ۷ مدرسه پویا و ۱۰ کلاس درس تربیت بدنی در راستای این طرح خبر داد.

به گفته معاون آموزش و پرورش گیلان، از مجموع ۸۹ پروژه طراحی شده، ۷۱ پروژه ورزشی در مناطق مختلف استان به ثمر رسیده است. 

سراجی افزود: مبلغ یک میلیارد و ۶۵ میلیون تومان شامل کمک‌های نقدی، کمک‌های غیرنقدی و ماشین آلات از محل کمک خیران برای بهره برداری از این طرح‌های ورزشی هزینه شده است.

او همچنین با اشاره به رشد ۶۲ درصدی سرانه ورزش دانش آموزی در استان گیلان تصریح کرد: با اجرای طرح شهید سلیمانی سرانه ورزش دانش آموزی از ۲۶ صدم سانتیمتر در سال ۱۴۰۰ به ۴۲ صدم سانتیمتر و مساحت ۱۳۰ هزار متر مربع ارتقا یافت.

معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به آغاز مرحله دوم طرح شهید سلیمانی در استان گفت: ۳۴ طرح در این مرحله شامل کفپوش روباز، زمین چمن مصنوعی، کلاس درس تربیت بدنی و تعمیر و مناسب سازی مجموعه‌های ورزشی به ارزش ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اجرا خواهد شد. 

سراجی پیش بینی کرد با بهره برداری از این طرح‌های ورزشی، سرانه ورزش دانش آموزی استان به ۴۵ صدم سانتیمتر برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.