مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای فارس گفت: کوار، خفر، زرقان، بیضا، سرچهان، اوز و بختگان از شهرستان‌های فاقد مرکز ثابت آموزش فنی و حرفه‌ای در استان هستند.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان فارس با اشاره به نبود مرکز ثابت آموزش فنی‌وحرفه‌ای در هفت شهرستان تازه تاسیس این استان، گفت: ایجاد مرکز در این شهرستان‌ها نیز در سفر دوم هیات دولت سیزدهم به استان پیشنهاد می‌شود تا مورد تصویب قرار گیرد.

کیائی عنوان کرد: کوار، خفر، زرقان، بیضا، سرچهان، اوز و بختگان از شهرستان‌های فاقد مرکز ثابت آموزش فنی و حرفه‌ای در استان فارس هستند.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان فارس گفت: مرکز سنجش آنلاین فنی و حرفه‌ای این استان نیز در نیمه نخست امسال افتتاح و بهره‌برداری از این مرکز سنجش مهارت به صورت آنلاین انجام می‌شود.

مهارت‌آموزی، زمینه‌ای برای اشتغال پس از خدمت سربازی

او در بخش دیگری با اشاره به اینکه هر یک از سربازان وظیفه مشغول به خدمت در ارتش، سپاه و نیروی انتظامی باید در طول دوره خدمت خود یک مهارت را کسب کنند گفت: سال گذشته ۶ هزار و ۷۴۷ سرباز در استان فارس مهارت‌های فنی و حرفه‌ایی را فرا گرفتند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای فارس گفت: در این سال بیش از ۹۳۴ هزار ساعت آموزش به سربازان وظیفه مشغول به خدمت در استان فارس ارائه شد.

کیائی گفت: سربازان پس از گذراندن این دوره‌های آموزشی در صورتی که موفق به اخذ گواهی پایان دوره شوند، از ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره اشتغال زایی بهره مندمی‌شوند.

فعال شدن مدرسه تابستانه مهارت آموزی از تیرماه

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس گفت: طرح هر دانش‌آموز یک مهارت که با همکاری آموزش و پرورش و آموزش فنی و حرفه‌ای اجرایی شده، امسال با عنوان مدرسه تابستانه مهارت آموزی فعالیت می‌کند.

کیائی گفت: بر اساس تفاهم انجام شده، ثبت نام دانش‌آموزان از سوی آموزش و پرورش انجام و فهرست متقاضیان برای برپایی دوره‌ها در اختیار اداره‌کل فنی و حرفه‌ای قرار می‌گیرد.

او توضیح داد: دانش‌آموزان ۱۲ سال و بالاتر می‌توانند برای فراگیری مهارت و غنی‌سازی اوقات فراغت خود در این دوره‌ها نام‌نویسی کنند.

کیائی با بیان اینکه مهارت آموزی در ۵۵ مرکز دولتی استان فارس رایگان است، اظهار کرد: با توجه به نیازمندی استان به تکنسین‌های ماهر در بخش‌های مختلف از جوانان خواست تا از این خدمات آموزشی رایگان استفاده کنند.

او یادآور شد: بر اساس آمار‌ها بیش از ۶۰ درصد افراد جویای کار که مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفته‌اند مشغول به کار شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار