مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: عملیات خرید تضمینی گندم از کشاورزان زنجانی در سال زراعی جاری آغاز و اولین محموله این محصول در سیلوی غدیر زنجان خرید تضمینی شد.

ولی الله زمانی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه اولین محموله گندم در سیلوی غدیر زنجان خرید تضمینی شد گفت: ۳۵ مرکز ملکی و خصوصی همزمان با برداشت محصول گندم در سطح استان فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی یادآور شد: امسال هر کیلوگرم گندم از کشاورزان به قیمت ۱۵ هزار تومان خریداری می‌شود و به ازای تحویل هرکیلوگرم از این محصول، هزار و ۵۰۰ تومان هزینه کود و بذر و ۲ هزار تومان نیز جایزه برای کشاورزان تعیین شده است.

زمانی تصریح کرد: ۳۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان در سال زراعی جاری به زیر کشت گندم رفته که از این میزان، بیش از ۲۰ هزار هکتار مربوط به مزارع آبی است و همچنین ۳۰۰ هزار هکتار به مزارع دیم اختصاص دارد.

زمانی ادامه داد: پیش بینی می‌شود با توجه‌ به بارندگی‌های استان زنجان نسبت به سال گذشته، امسال ۴۰۷ هزار تن گندم در استان تولید شود و پیش‌بینی خرید تضمینی گندم هم بیش از ۳۵۰ هزار تن است.

وی اظهار داشت: ساعات کار مراکز خرید تضمینی گندم در استان زنجان از اول وقت اداری شروع می‌شود و تا تخلیه آخرین محموله همان روز ادامه پیدا خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.