مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: ۳۰ ویلا در حریم و بستر رودخانه زاینده‌رود تخریب شد.

حسن ساسانی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اظهار داشت: باوجود مشکلات اقتصادی و فشارهای اجتماعی عملیات آزادسازی ۸۷ مورد از ویلاهای شهرستان لنجان، در بخش باغبهادران با مساحت بیش از ۲۵ هزار متر مربع آغاز شده است.

وی افزود: از ششم خردادماه ۳۰ ویلا با طول تقریبی ۷۰۰ متر و مساحت ۱۰ هزار مترمربع در بستر زاینده‌رود آزادسازی شد.

ساسانی گفت: در دو هفته آینده آزادسازی‌ها اجرا و رفع تصرفات شناسایی شده در محدوده اردال و ابوذرغفاری شهر باغبهادران به طور کامل انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان خاطرنشان کرد: برای تسهیل در روند اجرای این عملیات  از تمامی ظرفیت‌های انسانی شرکت آب منطقه‌ای، نیروی پیمانکار و مشاور بهره گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در قالب تبصره‌های ۲ و ۳ قانون توزیع عادلانه آب صراحتا مشخص شده ایجاد هر نوع اعیانی و حفاری و دخل و تصرف در بستر رودخانه‌ها، انهار طبیعی، کانال‌های عمومی، مسیل‌ها، مرداب، برکه‌های طبیعی و همچنین در حریم قانونی سواحل دریاها و دریاچه‌ها اعم از طبیعی و یا مخزنی ممنوع است، تصریح کرد: با استناد به این قانون آزادسازی تصرفات واقع در بستر و حریم رودخانه زاینده‌رود، مجموعه‌ ویلایی و اعیانی‌های غیرمجاز، با جدیت در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

ساسانی با بیان اینکه  تاکنون  ۸۳۰ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های استان آزادسازی شده است ادامه داد: مطالعات نزدیک به سه هزار کیلومتر از حریم و بستر رودخانه‌های استان اصفهان انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تصریح کرد: آزادسازی ۴۰ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های استان اصفهان امسال اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ساماندهی ۸۵ کیلومتر از رودخانه‌های استان انجام شده است، گفت: لایروبی ۲۵۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان اجرا و امسال نیز  برای لایروبی ۴۵ کیلومتر از رودخانه‌ها برنامه‌ریزی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
متأسفانه دولت و مجلس دگرآزاری انجام می‌دهند و باید به دادگاه بروند. البته به دلیل گرانی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
دولت به جای ارائه تسهیلات ویلاسازی به اقشار کاری ، رأی هایش را کاهش داد. اگر دولت برای آن موضوع ارزش قائل است اما برای اینکه این جمعیت فقط برای نمونه معلمان یا مدرسان دانشگاهی یک ويلا لاکچری داشته باشند اهمیت ندارد باید پاسخگو باشد. جامعه به دولت اجازه ادامه دادن گرانی نمی‌دهد. دولت باید واهمه داشته باشد. البته دولت و مجلس باید بترسند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
دوست عزیز که پاسخ دادید چرا مردم عادی تو زمین خودشون نمی توانند یه اتاق بسازند ولی دولت و اشخاص خاص و سازمانهای شخصی و دولتی تو اراضی ملی ساخت و ساز میکنند و بهشون مجوز داده میشه؟؟؟اصلا چرا اراضی ملی که مال همه مردم هست را یا دولت تصرف میکنه و یا به اشخاص خاص برای ساخت شهرک توریستی میفروشه؟؟اگه ساخت و ساز برای مردم عادی تو زمین خودشون مجاز نیست پس عدالت اینکه برای خود دولت وبقیه اشخاص خاص هم مجاز نباشه.
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر
۱۸:۱۲ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
همه ویلاها و باغ ویلاها می‌باید در غرب استان که خوش آب و هواست ساخته شوند و با مجوز قانونی و زمینهای رسمی برای ساخت و ساز مجاز ،تا حاشیه و حریم رود زاینده رود و دیگر رودها از ساخت و ساز در امان بمانند
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۱۴:۵۰ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
اگه عدالت دارید ویلا های دولتی و اشخاص خاص را هم که در اطراف سد و رودخانه ها ساخته شده را هم خراب کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
دوست عزیز اطراف تنها سد بزرگ زاینده رود، شهری توریستی و ویلایی و جایی خوش آب و هواست و از مدتها قبل و با مجوز ساخته شده و همه مردم و سازمانها برای خود ساخت و ساز مجاز دارند