نحوه اعتراض دانش‌آموزان به نمرات امتحان نهایی

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، گفت: دانش‌آموزان بعد از مشاهده نمرات خود ۱۰ روز برای ثبت اعتراض فرصت دارند.

محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش, گفت: ۲۵ خرداد امتحانات نهایی دانش‌آموزان تمام شد و برنامه‌ریزی و طراحی پرسشنامه از سوی مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش انجام شد که آن‌ها باید دراین‌باره پاسخ دهند.

وی درباره تخلفات رخ‌داده در امتحانات نهایی گفت: هر سال این موضوع وجود داشت، اما چون امسال نمرات امتحانات نهایی در کنکور سهم ۴۰ درصدی دارد موضوع حساس‌تر شده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات امتحانات نهایی در آموزش و پرورش تشکیل شده و موضوعات ارسالی از سوی کمیته‌های تخصصی استان‌ها را بررسی می‌کند، پس از آن به فرد اعلام می‌شود که تخلف او چه بوده است.

کاظمی تصریح کرد: داوطلب در مدت ۱۰ روز فرصت دارد توضیحات و مستندات خود را  به این هیئت ارائه دهد تا مجدداً هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات آزمون‌ها بررسی را انجام‌دهد و آرای نهایی صادر شود.

وی بیان کرد: برخی آرا قطعی است که قابلیت تجدیدنظر ندارد، اما برخی آرا امکان اعتراض دارد و در هیئت تجدیدنظر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کاظمی گفت: دسترسی به پاسخ‌ها نبوده است، اما انتشار سؤالات اتفاق افتاد و دانش‌آموز با ابزاری که در اختیار داشته از سؤالات عکس گرفته و آن را در فضای مجازی انتشار داده است.

وی با اشاره به اینکه پاسخنامه‌های امتحانات نهایی، شخصی‌سازی‌شده برای هر فرد است و برگه سؤالات نیز شخصی‌سازی‌شده برای هر حوزه آزمون است، گفت: به همین دلیل بلافاصله بعد از انتشار سؤالات متوجه می‌شدیم در کدام یک از ۵ هزار حوزه این اتفاق افتاده است و با ابزار‌های در اختیار فرد شناسایی و موضوع تعیین تکلیف می‌شد.

کاظمی درباره اعتراض دانش‌آموزان به نمرات امتحانات نهایی اعلام کرد: دانش‌آموزان بعد از مشاهده نمرات خود ۱۰ روز فرصت برای ثبت اعتراض از طریق سامانه my.medu.ir دارند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: دو مصحح برگه دانش‌آموزان را تصحیح می‌کنند و اگر اختلاف نمره وجود داشت مصحح سوم برگه را تصحیح می‌کند همچنین در صورت اعتراض دانش‌آموز، مجدداً مصححین برگه را بررسی و نمره نهایی را اعلام می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۲ تير ۱۴۰۲
سوالات بسیار بسیار سخت و مفهومی داده بودن سر جلسه هم اینقدر سخت گیری می کردند که از استرس همه چی یادمون می رفت درعوض بعضی حوزه های امتحالی شرایط تقلبی راحت براشون فراهم کرده بودند و این حق کشی دربین دانش آموزانی بود که شب وروز نداشتن ولی نمره کمتری می گرفتن یا حتی امیدی به پاس کردن هم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۷ ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
لطفا امکان ترمیم را به دفعات بیشتر مهیا کنید .یک بار به دور از عدالت است تازه برخلاف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
سلام سازمان سنجش سوالات را بی نهایت سخت طرح کرده که اکثر دانش آموزان قبول نشوند تا در تابستان بتواند جیب خودش را واموزش پرورش را پر پول کندوشاید هم دشمنی با فرزندان ما دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
تقلب خبلی زیاد بود و مراقب ها میدیدن و چیزی نمی گفتن حتی یکی از مراقب های ما سوال هارو از یه بچه درس خون دید به بقیه کلاسشون پخش کرد
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۷:۴۳ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
لطفا تإثیر معدل رو مثبت کنید این شرایط عادلانه نیست
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۶:۰۹ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
کارنامه ها کی میاد ؟؟؟
آخرین اخبار