کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: ماندگاری هوای گرم تا چند روز آینده در مناطق مختلف این استان تداوم دارد.

سارا حکمی،کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت:امروز و فردا پدیده غالب جوی در سطح استان وزش باد خواهد بود که در پاره‌ای از نقاط به ویژه نواحی غربی و بادخیز استان وزش باد شدیدتر همراه با گردوخاک، کاهش دید، کیفیت هوا و احتمال بروز خسارت است. 
 

او افزود: در ٢۴ ساعت گذشته فریمان با ١۵ درجه و سرخس با ۴۴ درجه به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی بوده‌اند. بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان داورزن با سرعت ٧۶ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ٢٣ و ٣٨ درجه را به ثبت رسانده است، گفت: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ٣٧ درجه و در خنک‌ترین ساعات به ٢٣ درجه خواهد رسید.

حکمی بیان کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی برای امروز و فردا پدیده غالب جوی در سطح استان وزش باد خواهد بود که در پاره‌ای از نقاط به ویژه نواحی غربی و بادخیز استان وزش باد شدیدتر همراه با گردوخاک، کاهش دید، کیفیت هوا و احتمال بروز خسارت است.

او تصریح کرد: همچنین از بعدازظهر امروز برای دامنه‌های بینالود افزایش ابر با احتمال بارش‌های پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود. گفتنی است؛ هوای گرم همچنان در سطح استان ماندگار است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.