مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از تشکیل شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی در استان جهت پیاده سازی منشور توسعه فرهنگ قرآنی خبر داد.

حمید رضا قانعی در جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان گفت: در راستای تحقق، اهداف، سیاست‌ها و راهبرد‌های منشور توسعه فرهنگ قرآنی در استان‌ها شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور این وظیفه را به شورای فرهنگ عمومی استان‌ها محول کرده است و در همین راستا شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی در استان‌ها شکل بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه در استان فارس طی سالیان گذشته و با درایت نماینده، ولی فقیه در استان شورایی با عنوان توسعه فرهنگ قرآن و اهل بیت شکل گرفته و در حال فعالیت بوده است، اذعان نمود که ان‌شاالله با ترکیب جدید و طبق اساسنامه و آیین نامه ابلاغی از شورای عالی انقلاب فرهنگی و با همراهی شورای فرهنگ عمومی استان هم افزایی و همراهی بیشتری در راستای فعالیت‌های قرآنی در سطح استان شکل گیرد.

او اظهار امیدواری کرد که در فصل جدید فعالیت شورای هماهنگی و توسعه فعالیت‌های قرآنی استان نقش جدی تری به موسسات و تشکل‌های مردمی سپرده شود و تحقق منشور توسعه قرآنی در استان شتاب بیشتری به خود بگیرد.

قانعی در ادامه به فعالیت این شورا در سال گذشته اشاره نمود و عنوان نمود که بیش از ۳۰ جلسه در سال گذشته در خصوص هماهنگی فعالیت‌های قرآنی با حضور نمایندگان سازمان تبلیغات، آموزش و پرورش، اوقاف، فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده اتحادیه موسسات قرآنی تشکیل شد و عمده رویداد‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان، دهه فجر و سایر ایام الله با هماهنگی و هم‌فکری این شورا در سطح استان برگزار شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس وضعیت فعالیت‌های قرآنی استان را به واسطه فعالیت گسترده موسسات قرآنی امیدوارکننده دانست و با اشاره به تعداد قابل توجه حافظان و قاریان نوجوان و جوان در استان، آینده زیست بوم قرآنی استان را درخشان توصیف کرد.

قانعی با اشاره به برگزاری دوره تربیت مربی قرآنی (بشری) در شهرستان جهرم به وظائف و مسئولیت‌های دستگاه‌های متولی فعالیت‌های قرآنی و به طور خاص اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و تاکید کرد که متولیان این دستگاه‌ها باید بستر فعالیت و برگزاری رویداد‌های قرآنی را فراهم کنند و زمینه رشد موسسات و مجموعه‌های قرآنی را تسهیل کند، که این امر موجب شتاب بیشتر فعالیت‌های قرآنی استان خواهد شد.

او از برنامه‌ریزان و سیاستگذاران اوقات فراغت دانش‌آموزان درخواست کرد که برای فصل تابستان در کنار اهتمام جدی به فعالیت‌های ورزشی و تفریحی حتما در جهت تقویت معارف قرآنی دانش آموزان نیز اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.