در پایان سال ۱۴۰۱ ثبت شد؛

جایگزینی ۱۲ هزار خودرو فرسوده

دبیر انجمن مراکز اسقاط خودرو گفت: وزارت صمت در سال ۱۴۰۱ اعلام کرده بود ۵۰ هزار جایگزینی خودرو فرسوده انجام شده است، اما در پایان سال حدود ۱۲ هزار جایگزینی انجام شد.

آقای احمدی دبیر انجمن مراکز اسقاط خودرو گفت:در سال گذشته حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو در کشور تولید شد که پیش بینی این بود که حدود ۲۰۰ هزار خودرو فرسوده نوسازی و جایگزینی انجام شود.  

به گفته او، نزدیک به ده هزار و ۵۰۰ نفر از متقاضیانی که در قرعه کشی برنده شده اند هنوز به مراکز اسقاط خودرو مراجعه نکرده اند.

احمدی گفت: نزدیک به هشت هزار و ۸۰۰ نفر هم در فرایند از رده خارج کردن خودروهایشان در مراکز اسقاط هستند. متاسفانه علل این تاخیر در روند اسقاط خودرو وزارت صمت است چرا که وزارت صمت در سال ۱۴۰۱ اعلام کرده بود ۵۰ هزار جایگزینی خودرو فرسوده انجام شده است، اما در پایان سال حدود ۱۲ هزار جایگزینی انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
افرادی که دارای خودروهای مشمول اسقاط خودرو هستند به ازای از دست دادن خودروی قدیمی خود چه مزایایی خواهند داشت ؟ آیا به صرفه است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
من خودم یک خودروی روا سال مدل 89 دارم که برای کارهای روزمره استفاده میکنم و خودروی پژو پارس سفارشی دیگری داریم که همسر و فرزندانم استفاده مینند که مدلش 1400 هست . ولی متاسفانه از لحاظ ایمنی و مصرف سوخت و هزینه های جانبی : روا سال مدل 89 خیلی بهتر و کم مصرفتر و ایمن تر و محکمتر هست.
اگر قرار باشد یکی از خودروها رو برای اسقاط و طرح جایگزینی فرسوده تحویل دهم " پژو پارس مدل 1400 رو تحویل میدهم.
آخرین اخبار