مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آبفای استان یزد گفت: هرچه مردم در مصرف آب بیشتر صرفه جویی کنند قطعا کیفیت آب مطلوب‌تر خواهد بود.

علیدوست مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آبفای استان با اشاره به گلایه برخی شهروندان در خصوص تغییر کیفیت آب آشامیدنی در استان یزد گفت:هرساله با شروع فصل گرما مصرف آب به شدت افزایش می‌یابد که برای تأمین آب پایدار علاوه بر آب انتقالی از منابع داخلی مانندچاه‌های آبفا وآب منطقه‌ای و در مواقع کمبود آب و مواقع بحرانی از آب چاه‌های استیجاری با تأیید مراکز بهداشتی استفاده می‌شود.

او با اشاره به اینکه خط قرمز وزارت نیرو بحث کیفیت آب است و دراین زمینه هیچ ملاحظه اقتصادی نداریم افزود: آب تصفیه شده نباید از لحاظ میکروبی مشکلی داشته باشد. 

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آبفای استان یزد با اشاره به اینکه هرچه مردم در مصرف آب بیشتر صرفه جویی کنند تعدادمنابعی که وارد مدار می‌شود کمتر است گفت: با صرفه جویی قطعا کیفیت آب مطلوب‌تر خواهد بود. 

او اضافه کرد: مردم از آب معدنی در دراز مدت استفاه نکنند، چون درست نگهداری نمی‌شوند و آب شیرین کن‌های خانگی حساسیت خاص خود را دارند و باید فیلتر‌ها را زود به زود عوض کنند و از مخلوط آب، آب شیرین کن و آب شهری استفاده کنند.

علیدوست با اشاره به اینکه در فصل تابستان قرار داریم و مردم به ییلاقات سفر می‌کنند افزود: چون امکان تشخیص آلودگی آب وجود ندارد مردم آب‌های نامطمئن از منابعی مانند چشمه‌ها و قنات‌ها را حتما ابتدا بجوشانند و بعد مورد استفاده قرار دهند. 

او ادامه داد: هیچ ارتباطی بین سنگ کلیه و سختی آب وجود ندارد و وجود حباب‌های سفید رنگ در آب مربوط به مراحل استحصال آب بوده و کلر نیست و البته برخی رسوبات سفید رنگ که مربوط به املاح کلسیم ومنیزیم در آب است که جزو خاصیت‌های طبیعی آب‌ها است و هیچ ضرری برای مصرف کنندگان ندارد. 

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب استان یزد ادامه داد: همشهریانی که قصد نصب پمپ آب بر روی شبکه آب منزل خود را دارند حتما این پمپ بعداز مخزن نصب شود چرا که اگر روی شبکه وصل شود املاح شن وماسه به داخل شبکه آب منزل کشیده می‌شود.

برچسب ها: کیفیت آب شرب ، آب یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار