وزیر دفاع آلمان می‌گوید متحدان ناتو ممکن است در مورد تسهیل پذیرش اوکراین در این ائتلاف نظامی «به محض پایان درگیری اوکراین» به توافق برسند.

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان ضمن واکنش به گزارش‌هایی مبنی بر اینکه آمریکا آماده است به اوکراین اجازه دهد بدون طی روند رسمی عضو ناتو شود، گفت: «نشانه‌های فزاینده‌ای وجود دارد که همه می‌توانند در این مورد به توافق برسند. من برای این کار آماده هستم.»

 واشنگتن پست روز پنجشنبه گزارش داد آمریکا به طور آزمایشی در حال حمایت از طرحی است که موانع ورود اوکراین به ناتو را بدون تعیین جدول زمانی برای پذیرش آن از بین می‌برد. این روزنامه به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گفت واشنگتن همچنین با پیشنهاد دبیرکل ناتو که به کی‌یف اجازه می‌دهد تا به اصطلاح برنامه اقدام عضویت ائتلاف را دور بزند، مشکلی ندارد.

ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو، پیشتر گفته بود تا زمانی که جنگ اوکراین ادامه دارد، کی‌یف نمی‌تواند به این ائتلاف بپیوندد و به نظر می‌رسد تقریبا همه مقامات ناتو بر سر این اصل توافق دارند.

در همین حال، اوکراین از ناتو خواسته است در اجلاس سران خود که در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی برگزار می‌شود، وعده‌های روشنی در مورد هرگونه چشم انداز عضویت بدهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار