جمع آوری بیش از ۵ میلیارد یورو برای حل بحران پناهجویان سوری

اتحادیه اروپا طی برگزاری کنفرانس کمک به سوریه ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو کمک مالی برای مدیریت بحران پناهجویان جمع آوری کرد.

گرچه کشور‌های اروپایی در ابتدای ناآرامی‌های سوریه در سال ۲۰۱۱ از آتش بیاران معرکه بودند، اما با از بین رفتن امنیت سوریه میلیون‌ها آواره روانه اتحادیه اروپا شدند که یکی از تبعات مخرب آن سست شدن پایه‌های این اتحادیه بود. با این حال، اکنون اروپا با پی بردن به اشتباه استراتژیک خود به دنبال یافتن راهکاری برای ایجاد ثبات در سوریه و جلوگیری از هجوم پناهجویان به قاره سبز است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، اتحادیه اروپا برای مدیریت بحران پناهجویان اقدام به برگزاری کنفرانس کمک به سوریه در بروکسل کرد. 

طی این کنفرانس، شرکت کنندگان بیش از ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو تعهد مالی برای کمک به سوریه و حل بحران پناهجویان در خاورمیانه ارائه کردند. این کمک‌ها شامل ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو برای سال ۲۰۲۳ و یک میلیارد یورو برای سال ۲۰۲۴ می‌شود. این کمک‌ها به آوارگان سوری داخل این کشور و نیز پناهجویان مستقر در کشور‌های خاورمیانه اختصاص می‌یابد. 

اتحادیه اروپا متعهد به پرداخت ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو از این تعهدات شده است که از این میان ۲ میلیارد و یکصد میلیون دلار آن از سوی کمیسیون اروپا تامین شده و ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار باقی مانده تحت تعهد دولت‌های اروپایی است. 

آلمان، بزرگترین اقتصاد اروپا و موتور محرک این اتحادیه نیز از تخصیص یک میلیارد یورو در این زمینه خبر داد. به این ترتیب، برلین بزرگترین حامی به منظور مدیریت بحران پناهجویان سوری محسوب می‌شود. مقامات آلمان به دلیل آسیب جدی که پیشتر از ورود پناهجویان به کشور خود دیده بودند اکنون به این نتیجه رسیده اند که بهتر است با هزینه کمتر این مشکل را در داخل سوریه و خاورمیانه حل و فصل نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار