افزایش سرعت باد در مناطق دریایی هرمزگان

افزایش سرعت باد سبب مواج شدن دریای عمان، خلیج فارس و تنگه هرمز می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان،طی روز جاری در مناطق دریایی استان افزایش سرعت باد و مواج ماندن دریا و در ارتفاعات رگبار پراکنده باران و رعد وبرق پیش بینی می‌شود.

در ساعات اولیه صبح مه رقیق صبحگاهی و در طول روز غبارمحلی پیش بینی می‌شود. آسمان استان صاف تا قسمتی ابری، در سواحل دریای عمان و تنگه هرمز با افزایش ابر و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان بویژه ارتفاعات شرقی و شمالی همراه با رشد ابر‌های همرفتی، رگبار پراکنده باران و رعد وبرق و افزایش موقتی سرعت باد پیش بینی می‌شود؛

احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی در منطقه بشاگرد دور از انتظار نخواهد بود. توصیه می‌شود در ساعات بعدازظهر و اوایل شب از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی و رفتن به مناطق مرتفع خودداری شود. این شرایط در ساعات بعدازظهر فردا (شنبه ۲۷ خرداد) نیز پیش بینی می‌شود.

دریای عمان و شرق تنگه هرمز تحت تاثیر باد‌های جنوب شرقی و خلیج فارس و غرب تنگه هرمز تحت تاثیر باد‌های جنوب غربی -شمال غربی مواج خواهد بود و اختلال در تردد‌های دریایی را بهمراه خواهد داشت.

در ساعات بعدازظهر امروز سرعت باد در جزایر غربی به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. بطور کلی وزش باد نسبتا شدید و اختلال در تردد‌های دریایی تا روز شنبه (۲۷ خرداد) تداوم خواهد داشت. از روز یکشنبه ۲۸ خرداد بتدریج کاهش سرعت باد و کاهش تلاطم دریا پیش بینی می‌شود.

از لحاظ دمایی طی امروز موقتا افزایش ۱ تا ۲ درجه‌ای دما پیش بینی می‌شود. اوایل هفته آینده کاهش نسبی دما در برخی نقاط استان مورد انتظار است.

طوفان حاره‌ای BIPARJOY طی امروز به مناطق خشکی مرز پاکستان و هند خواهد رسید. اما کماکان مناطق شرقی دریای عمان مواج باقی خواهد ماند؛ بنابراین توصیه می‌شود از تردد کشتی‌های تجاری به مقاصد فراساحلی شرق دریای عمان خودداری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار