فرماندار دشت آزادگان گفت: کشت شلتوک در منطقه دشت آزادگان ممنوع و هیچ مصوبه‌ای در این خصوص صادر نشده است.  

حمید سیلاوی فرماندار با تاکید بر ادامه ممنوعیت کشت شلتوک در منطقه دشت آزادگان با توجه به وضعیت کم آبی سد کرخه، خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی برمجوز کشت شلتوک توسط شورای تامین استان را تکذیب کرد.

او گفت: مباحث زیادی درموردالگوی کشت که متضمن دربرداشتن کشت شلتوک صورت گرفت، ولی با وضعیت آب موجود در پشت سد امکان کشت شلتوک وجود ندارد و کشاورزان می‌توانند براساس الگوی کشت معرفی شده نسبت به کشت محصولات مختلف اقدام کنند.

فرماندار دشت آزادگان می گوید: براساس الگوی کشت تعریف‌شده کشت شلتوک در حوضه کرخه ممنوع است و کشاورزان می‌توانند محصولاتی از جمله ذرت، کنجد، حبوبات، سبزی و صیفی و سورگوم در مزارع خود کشت کنند.

به گفته او با توجه به اطلاع‌رسانی در خصوص وضعیت منابع آبی و توجیه کشاورزان در بحث کشت محصولات و رعایت الگوی کشت انتظار داریم کشاورزان نسبت به رعایت الگوی کشت اقدام کنند.

این مقام مسئول گفت: کشاورزان منطقه ما شرایط خشکسالی را به خوبی درک کرده اند و اخبار منتشر شده مبنی بر مصوبه شورای تامین استان کاملا کذب و صحت ندارد و با افرادی که این اخبار را منتشر کرده اند برخورد قانونی خواهد شدوانتظارداریم همانطوری که تاکنون همکاری نموده اند، این همکاری را ادامه و ازهرگونه کشت خارج ازالگو بشدت جلوگیری خواهدشد.

برچسب ها: کشت شلتوک ، تامین آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.