لباس احرام؛ کاری که حاجی باید هنگام محرم شدن انجام دهد

طاهره محسنی کارشناس مسائل دینی در راستای تبیین مسائل حج به نکاتی اشاره کرده است که حاجی قبل از احرام بستن باید به آن توجه کند.

طاهره محسنی، استاد حوزه و دانشگاه، به تبیین مسائل مهمی در رابطه با حج تمتع پرداخت و گفت: کسانی که مهمان خداوند و پیامبر (ص) هستند باید برای این مهمانی به صفاتی آراسته باشند.

او با بیان اینکه میزبان سفر حج به موارد معنوی توجه دارد، نه ظاهر و لباس مهمان‌ها، تصریح کرد: در این سفر مهمان‌ها لباس مخصوصی به تن می‌کنند و آن، همان لباس سفیدی است که هم بر تن نوزاد تازه متولد شده می‌کنند و هم بر تن کسی که از دنیا رفته و در راه سفر آخرت است.

این استاد حوزه و دانشگاه به وحدت کلمه همه افراد در حین حج اشاره کرد و گفت: در ورودی این سفر با کلمه لبیک است که نشان می‌دهد این سفر، ویژگی‌های خاصی دارد که بر سایر سفر‌ها متمایز می‌شود.

کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه این است که باطن و صورت حج از ظاهر و صورت آن اهمیت بیشتری دارد و حج معنوی مهمتر از حج زمینی و جسمی است.

او ادامه داد: یکی از مواردی که در مورد سفر حج باید در نظر داشت، این است که وقتی می‌توان مهمان خوبی برای خدا بود که کوله‌بار انسان سبک و پاک باشد. به عنوان مثال ممکن است افرادی از ما ناراضی یا آزرده‌خاطر باشند. قبل از سفر حج باید رضایت آن‌ها را به دست بیاوریم تا دل‌شکستگی و کدورتی بین و ما بنده‌های خدا وجود نداشته باشد.

منبع: تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
عجب
آخرین اخبار