طاهره محسنی کارشناس مسائل دینی در راستای تبیین مسائل حج به نکاتی اشاره کرده است که حاجی قبل از احرام بستن باید به آن توجه کند.

طاهره محسنی، استاد حوزه و دانشگاه، به تبیین مسائل مهمی در رابطه با حج تمتع پرداخت و گفت: کسانی که مهمان خداوند و پیامبر (ص) هستند باید برای این مهمانی به صفاتی آراسته باشند.

او با بیان اینکه میزبان سفر حج به موارد معنوی توجه دارد، نه ظاهر و لباس مهمان‌ها، تصریح کرد: در این سفر مهمان‌ها لباس مخصوصی به تن می‌کنند و آن، همان لباس سفیدی است که هم بر تن نوزاد تازه متولد شده می‌کنند و هم بر تن کسی که از دنیا رفته و در راه سفر آخرت است.

این استاد حوزه و دانشگاه به وحدت کلمه همه افراد در حین حج اشاره کرد و گفت: در ورودی این سفر با کلمه لبیک است که نشان می‌دهد این سفر، ویژگی‌های خاصی دارد که بر سایر سفر‌ها متمایز می‌شود.

کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه این است که باطن و صورت حج از ظاهر و صورت آن اهمیت بیشتری دارد و حج معنوی مهمتر از حج زمینی و جسمی است.

او ادامه داد: یکی از مواردی که در مورد سفر حج باید در نظر داشت، این است که وقتی می‌توان مهمان خوبی برای خدا بود که کوله‌بار انسان سبک و پاک باشد. به عنوان مثال ممکن است افرادی از ما ناراضی یا آزرده‌خاطر باشند. قبل از سفر حج باید رضایت آن‌ها را به دست بیاوریم تا دل‌شکستگی و کدورتی بین و ما بنده‌های خدا وجود نداشته باشد.

منبع: تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
عجب
آخرین اخبار